ANNONS
Annons

Detta landskap, hur ??

Produkter
(logga in för att koppla)
En kamera, ett stativ, ett skarpt objektiv och så lite justeringar i PS. Inget märkligt. Sen måste man givetvis ta sig till platsen oxå :p

Skulle det gå att få denna detaljrikedom med tex en vanlig Canon Eos 400d?. Måste man inte upp på storformatskameror för denna typ av resultat?.

400D räcker mer än väl, den klarar av att fånga långt fler detaljer än vad som finns med på den bilden, du kan inte se skillnaden med annan kamera i den storlek på bild.

Det som ger en hög känsla av detaljrikedom och skärpa i bilden är den höga kontrasten, vilken till stor del kan lockas fram i ett bildbehandlingsprogram. Det underlättar givetvis om utångsbilden är så bra som möjligt.

edit: Jag hittade en länk från en annan tråd vilket illustrerar vad jag menar:
http://www.juzaphoto.com/eng/articles/judging_image_quality_photos_web.htm

Senast ändrad:
Även om fotografen i fråga har lyckats tagit en bra bild, tror jag även att han är rätt kunnig att redigera bilder med photoshop.

Det behövs inte utföras några avancerade saker i PS, dra på lite USM och justera kontrasten i övrigt så är det klart.

Befann jag mig på den där platsen där bilden är tagen så skulle inte jag ha något emot att sitta där ett tag. Inte direkt så att man skulle våndas av utsikten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar