Annons

Det står Error i min 20d

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Hej.

När jag har fotat ett par bilder med min 20d så slutar den att fungera och det står Error i displayen. Har läst att detta kan vara batterigreppet. Så jag ta bort batterigreppet och sätter dit det igen. Men då funkar kameran bara i ca 1min och sedan står det Error igen. Vad ska jag göra. Har inte lust att lämna in den på service i en månad hos canon. Kan man kanske kräva utbytes kamera??.

//Carl-Philip Karlsson
 
Har haft nästan samma problem.Skillnaden var att när kameran dog stod det inte error utan batteriindikatorn blinkade.För övrigt var den död tills jag tog ut och sedan satte in batterierna igen.Kunde sedan ta bara en bild i taget.När sedan kameran "fick vara ifred" ett tag kunde man ta ett hundratal bilder tlls det inträffade igen
Skickade den på rep hos Canon i Krokslätt,Göteborg som angav fel på batterigreppet.De bytte ett styrkort.
Får se hur länge det funkar.
 
Om jag inte minns helt fel så har jag läst nånstans att batterigreppet till just 20D har ett tillverkningsfel, vet ej hur många enheter det gäller. (kan ju inte gälla alla???)
Sen har canon själva sagt att det INTE ska ta mer än 7 dagar från att du lämnar kameran till en verkstad tills du får tillbaka den.
(det stog här på forumet om jag inte minns fel)
 
Har ett 70-200IS på. Kan felet bero på att det är en liten defekt på objektivet. En person på ett företag som jag fotade åt tappade objektivet i golvet. Har inte hunnit lämna in det på reperation eftersom det skulle ta en månad enligt den lokala fotoaffären innan objektivet är klart. Ska testa med mitt 18-55. Förrästen, om den främre svarta delen (där man fäster linsskyddet) är intryckt, kan det vara det som gör att kameran och objektivet inte vill leka tillsammans.

//Carl-Philip Karlsson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.