ANNONS
Annons

Destination Foto - GBG

Produkter
(logga in för att koppla)

Dalcar

Aktiv medlem
Halloj!

Har försökt att få mina polare att ta upp fotografering men inte gått allt för bra. Så undrar om det finns någon/några som är intresserade av att gå ut och fota lite.

Har redan planerat en hel del till sommaren men vintertid är det lite tunt med planer eller Idéer. :)

Så om intresset finns skriv ett inlägg eller släng iväg ett PM.

Tips mottages också på platser, evenemang och dylikt var man kan åka. :)

Daniel

Jag hänger gärna på!
Har idé torka och kommer inte på nått att fota. Kameran dammar snart ihop.

Jaha 2st med idetorka haha.

Men nått ska man nog kunna hitta på, jag skickar ett PM.

Är gärna med och fotar någon dag, men vad får vi hitta på ihop. Är en glad amatör med ok koll på kameran men inte duktig efterbehandling i datorn och allt vad det innebär : Hoppas att intresse finns från flera, snön tar livet av flera färger när man är ute och fotar. Hör av dig om intresse finns Fredrik

Jag är också gärna med och fotar någon dag. Känner likadant. Kameran har samlat damm under vintern och det är lite idetorka....
/Peter

Hejsan.

Även här står det rejält stilla vintertid.

Jag är ev intresserad av att följa med på en liten tur, lovar inget.

Vad har ni för idéer? Göteborg, skärgården, dagsutflykt någonstans?

Ja hade ju hoppats att någon annan skulle komma med någon bra för det är helt tomt här med. :)

Själv var jag ute i helgen och försökte hitta några bra motiv att fota men det är ju inte allt för lätt vintertid bara en massa snö överallt men en enda färg. VIT!

Mitt problem består i att jag har idéer men ingen inspiration med kameran i näven :)

Jag har tänkt ta mig till Röda Sten ett par gånger och vandra i kvarteren runt om. För mig är det då kvällsljus som lockar mest.

Har även tänkt mig till Nordens Ark, men för tillfället är bilen inte frisk.

Jag kan även tänka mig en liten stadsvandring med några mål längs vägen, fast helst då inte avenyn osv utan gärna i äldre delar av stan, om det nu finns några. Har dålig koll på göteborg skall erkännas :)

Universeum har jag också tänkt mig till.

Jag var ute en sväng igår och hittade en liten fjäder jag lekte med, men sedan tog det stopp :)

Ja Nordens Ark eller Universeum kan vara något har iof varit där men åker gärna igen.

Röda sten verkar populärt, passa på att öva lite nattfoto som jag inte kan något om :)

Från Röda sten, är det inte långt till en spektakulär utsiktsplats. Bara välja om man vill plåta ut mot havet, eller in mot City. (Innan man går upp. Gäller att hamna på rätt sida.)

Speciellt kväll/nattbilder gör sig bra.

Exempel: http://www.flickr.com/photos/vanadin/4021751450/sizes/o/

Även andra sidan bron "Färgenäs" gamla färje läget, har man fin utsikt...

Kristian du verkar fota ganska mycket nattfoto ser jag på din flickr, jag försökte på nyår men det gick väl sådär bra att fota fyrverkerier :)

Kristian du verkar fota ganska mycket nattfoto ser jag på din flickr, jag försökte på nyår men det gick väl sådär bra att fota fyrverkerier :)

Jag "har ett hum!" om hur man fotar fyrverkerier, tyvär var jag inte hemma på nyår (Har milslång utsikt härifrån.) utan i vänners goda lag, fast det var hus eller träd i vägen över allt, samt alldeles för mycket belysning från alla möjliga håll.
Sedan gäller det att lista ut varifrån och när det skjuts. Ifall man inte är på något arangerat jippo.

Hoppas på bätre planering och placering nästa år.

Jag hänger gärna med och fotar på Lördag. Ett förslag är Slottskogen annars tycker jag Nordens Ark verkar spännande. Rörö med sina fina rullstensstränder är underbara men det kanske passar bättre när värmen kommer ordentligt. Men jag är öppen för alla förslag. Fredrik

Hej där!

Jag är kanske lite ung, haha :p Men jag är väldigt fotointresserad och har även jag idétorka.. Skulle man kanske kunna hänga på? Beror iofs på vart ni ska åka och om jag har möjlighet att ta mig dit med buss.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.