Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Denna gråa trista skärgårdssommar...
- Trådstartare MWPhoto
- Start datum
jensohlsson
Aktiv medlem
Då ska vi se... Första gången jag ger mig in i de här "gör-om-mig-orgierna" här på FS.
Så här blev mitt förslag. Ledsen, men jag orkar inte gå igenom hur jag gjorde, men det var väl ett 20-tal lager i Photoshop..
/Jens
PS. Säg till om du vill ha den högupplösta versionen av bilden. DS.
Så här blev mitt förslag. Ledsen, men jag orkar inte gå igenom hur jag gjorde, men det var väl ett 20-tal lager i Photoshop..
/Jens
PS. Säg till om du vill ha den högupplösta versionen av bilden. DS.
Bilagor
Kristian h
Aktiv medlem
Nekomy
Avslutat medlemskap
Jag tror inte man måste göra så mycket med bilden. Men man kan t.ex. använda "Selective Color" och sedan ändra lite i färgerna. Tex kan man göra "Greens" mycket ljusare genom att minimera black och man kan få upp blått lite genom att maximer black och cyan samt magenta.
Genom att leka med White, neutral och black kan man få fram lite mer färger utan att överdriva. Vill man få mer färger får man använda Saturation.
Men jag tycker som sagt att man inte behöver överdriva, för det ser konstigt ut om båten seglar i Medelhavet och folk ombord är klädda i regnkläder.
Min ändring ser trist ut för att valde att göra minimalt med förändringar för att hålla mig så nära originalet som möjligt. Men använder man denna teknik kan man trycka upp färgerna ganska bra.
Genom att leka med White, neutral och black kan man få fram lite mer färger utan att överdriva. Vill man få mer färger får man använda Saturation.
Men jag tycker som sagt att man inte behöver överdriva, för det ser konstigt ut om båten seglar i Medelhavet och folk ombord är klädda i regnkläder.
Min ändring ser trist ut för att valde att göra minimalt med förändringar för att hålla mig så nära originalet som möjligt. Men använder man denna teknik kan man trycka upp färgerna ganska bra.
Bilagor
Senast ändrad:
MWPhoto
Aktiv medlem
Jens och Jim, tack för Era vartianter. Jens, kanske lite för starka färger på något vis. Jim, du har en point i det du säger, och inte var det mycket skillnad inte.
Kristian, jo nog har det spårat ur, redan når du laddade hem bilden kanske. he he. Jättekul med dina extrema vaianter.
Kristian, jo nog har det spårat ur, redan når du laddade hem bilden kanske. he he. Jättekul med dina extrema vaianter.
jensohlsson
Aktiv medlem
Yes, färgerna är nog lite väl mättade. Det sista jag gjorde var dock att lägga ursprungsbilden i ett lager under min verson och sedan minska opaciteten i min version så att ursprungsversionens gråare färger lös igenom. Men jag kanske skulle dragit lite ännu lite mer i det reglaget...
Jag återkommer!
/Jens
Jag återkommer!
/Jens
jensohlsson
Aktiv medlem
Så, nu har jag fällt in mer av urssprungsbilden. Bättre..?
/Jens
/Jens
jensohlsson
Aktiv medlem
pixelstudio
Aktiv medlem
En färgglad båt!
Varför kan jag inte bifoga bilden? Den är enbart 33,9kB.
Varför kan jag inte bifoga bilden? Den är enbart 33,9kB.
pixelstudio
Aktiv medlem
MWPhoto
Aktiv medlem
Helt otroligt. En så´n respons! Jag hoppades på att NÅGON skulle ta sig an min bild på vedjakten Sofia Linnea. Men ack så fel jag hade. Det känns som att hela fotosidan har engagerat sig...i alla fall ni som är "aktiva" här. Jättekul att se alla era ideér! Jag inser att jag behöver gå en kurs i PS.
Om någon känner för att maila sin version i större format så lovar jag att inte bli arg, snarare ännu gladare.
Maila på [email protected]
eller [email protected]
Ha det bra alla glada!
Om någon känner för att maila sin version i större format så lovar jag att inte bli arg, snarare ännu gladare.
Maila på [email protected]
eller [email protected]
Ha det bra alla glada!