Artificiell skrev:
Eller hur? Fötter från vilken planet? Vetenskap från vilken vikingatid?
Kom igen, allt Per snackar om är känsla. Känslan av att kunna kontrollera något ogreppbart och paketera det i en semantisk ask.
I verkligheten spelar inte kritik (i ordens rätta bemärkelse) någon roll på FS eftersom de flesta av oss endast bryr oss om syn- och känslointryck.
Bra på fötterna har man endast om man dels levererar stadigt med bilder, dels levererar stadigt med bildkommentarer.
Alla andra tillvägagångssätt kan knipa så det visslar om det. Det är min åsikt.
U
Högst intressant det du skriver och TYCKER!
Ulf, vi var rörande överens om det här med känsla, synintryck, leveranser whatever tills häromdan när Pär E. dök upp i mitt liv! Jag tycker det han skriver är mycket intressant och en grej som bör lyssnas på och även testas.
Sure, du har bra på fötterna enligt dina leverans-kriterier. Du passar också bra in på "the DHS-statement" och sist men inte minst du spottar ur dig föredömligt BRA BILDER! Så tycker iaf jag dvs en (1) enda av 100 000 members på fotosidan. Att du tycker att alla andra tillvägagångssätt kan knipa och så det visslar om det dessutom har jag inte sett? Var står de` (C;?
På andra håll bland DHS-arna har bilder varit en bristvara under en lång tid tyvärr? Man har inte "känt" för att ha bilder här. Man har inte "känt" för att inspirera andra. eller man har kanske rent av "städat"?. När DHS blev verklighet blev ljudet i skällan att annat gubevars och "Favoriter i repris" kunde åtnjutas i parti & minut..
Å sen det här ständiga malandet om kritiken bildkvallituttan och LUNARSTORM!!
Känns det igen gott folk? Absolut inget driv, ambition eller nivå i sånt snack - Tvärtom! Nu däremot så skall en del av dom fotokonstnärerna
helt plötsligt"inspirera andra"? Kanske en långsiktig hierarkisk plan som äntligen bär frukt? Kajsa Warg igen?
En del har ju varit så begeistrade i det här med konstruktiv kritik att det har blivit som ett mantra för dom. Kan man kritisera enligt givna förutsättningar och regler hamnar saken i ett annat läge. OM detta går öht -Jag har mina tvivel men är klart nyfiken?
Kanske en nåd att stilla bedja om men varför inte låta Pär bedöma några bilder på DHS - Några bilder som uppnått "fotosidiansk verkshöjd" tex? Som ett prov på hur man kan resonera/kritisera KONSTRUKTIVT kring en bild. Har en känsla av att kritik tas väldigt olika emot beroende på vem det är som kritiserar ...
Har dessutom sett kritik och kommentarer här i hela spannet från bra o hjälpsamma till rena trakasserier faktiskt. Gillas en bild av väääldigt många så vaknar den kungliga och bilden bortförklaras med kompisröstning blabla!
Lägg då till alla som känner som undertecknad. Jag kommenterar sällan kioskvältarna här på fs. Tycker inte jag har nåt att tillföra som inte redan sagts av kanske hundra fotografer före mig. Jag är en tyst beundrare.
Förresten ... Om vi nu andå får låta oss inspireras av favoriter i repris;
VAR FINNS FS SUPERHITS - INTE PÅ DHS IAF?
Väldigt få om ens någon va? DHS har blivit en nischad grej som -i stort- Obs- i stort- inte på långa vägar representerar vad de 100 000 medlemmarna tycker. Nu vet väl dom flesta att embryot till gruppen är handplockat av en person dvs. David i redaktionen. Varför inte kalla gruppen för Davids pastiller - Davids pärlor eller nåt i den stilen då? Vore schysstare efersom hela grejen är en mans verk.
En enda person som avgör vilken inriktning en community av fs kaliber ska ha? DHS är vy dålig konsumentupplysning egentligen. Förväntningarna blir för höga och väldigt få av Högaskolan-eleverna klarar av att fylla ut skoluniformen tyvärr! Därav rabaldret kanske? JAN