Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
Det är lugnt
Det hör till i denhär tråden att man får pusha på ibland.
Det är säkert inte bara jag som har säcken full och svårt att hinna med allt.
Festligt att både du och jag skall jobba i nästan svartvitt. Det känns stimulerande så det skall bli kul att försöka framkalla en bild ur din analys.
/Anders
Det hör till i denhär tråden att man får pusha på ibland.
Det är säkert inte bara jag som har säcken full och svårt att hinna med allt.
Festligt att både du och jag skall jobba i nästan svartvitt. Det känns stimulerande så det skall bli kul att försöka framkalla en bild ur din analys.
/Anders
AnWi
Aktiv medlem
Hur går det?
Här har tankarna farit runt i skallen den lilla fritid som stått till buds. Hoppas få till en bild i helgen men det beror även en del på väderleken. Människan ser inte så liten ut inomhus så att säga...
Än så länge sover jag gott om natten men så är det ju flera nätter kvar (som tyvärr brukar försvinna med en ruskig fart).
Hoppas ni andra håller ångan uppe så vi får en rolig början på det nya året.
DAB-värden
Anders
Här har tankarna farit runt i skallen den lilla fritid som stått till buds. Hoppas få till en bild i helgen men det beror även en del på väderleken. Människan ser inte så liten ut inomhus så att säga...
Än så länge sover jag gott om natten men så är det ju flera nätter kvar (som tyvärr brukar försvinna med en ruskig fart).
Hoppas ni andra håller ångan uppe så vi får en rolig början på det nya året.
DAB-värden
Anders
Torun
Aktiv medlem
Jag är både klar och inte klar. Fick en halvtokig idé direkt när jag läst Anders analys
Några timmar senare fanns en annan lösning mitt framför ögonen på mig, som jag givetvis tog vara på. Det kändes dock lite snopet att vara klar så snabbt när jag nu varit så ivrig på att testa.
Skall därför försöka genomföra den halvtokiga idén i helgen. Om det blir något resultat - kan man då presentera två olika lösningar eller skall jag välja ut en av dem?
Torun
Några timmar senare fanns en annan lösning mitt framför ögonen på mig, som jag givetvis tog vara på. Det kändes dock lite snopet att vara klar så snabbt när jag nu varit så ivrig på att testa.
Skall därför försöka genomföra den halvtokiga idén i helgen. Om det blir något resultat - kan man då presentera två olika lösningar eller skall jag välja ut en av dem?
Torun
Vevo
Aktiv medlem
Re: Men Ove då...
Ducka... Nej här är det ålning medelst hasning som gäller (å hjälmen på)
mvh/Ove
he he ja kul att man var först. å det är sååå dkönt att bilden är klar ;0)AnWi skrev:
jag hade tänkt att komma först
Så skönt det känns att vara klar. Nu är det bara att ducka för kommentarerna...
Anders
Ducka... Nej här är det ålning medelst hasning som gäller (å hjälmen på)
mvh/Ove
Torun
Aktiv medlem
Har ett litet problem. Bilden jag analyserade till Anders finns inte kvar. Har kontaktat fotografen som inte var pigg på att lägga in den igen. Jag var av någon anledning förutseende nog att ta en skärmdump på bilden. Är det okej om jag, när det är dags, mailar bilden till er som är med i tråden?
Torun
Torun
Vevo
Aktiv medlem
Jag blev lite orolig för en stundNemesis skrev:
Nej, jag har inte dött, bild kommer ikväll om inte något oförutsett händer
anwo
Aktiv medlem
klar!!!!!!!!
Jag trodde jag skulle missa för jag insåg igår kväll att de sköna många långa dagarna krympt till en endaste. Men med hjälp från goda medmänniskor gav jag mig ut idag.
Hurra!!!
Inte förrän jag kom hem såg jag vad jag missat i
analysen. Men så är det.
Nu är det upp till er att tycka.
Jag skall gå igenom alla duktiga som redan
lagt ut sina bilder imorgon.
Jag trodde jag skulle missa för jag insåg igår kväll att de sköna många långa dagarna krympt till en endaste. Men med hjälp från goda medmänniskor gav jag mig ut idag.
Hurra!!!
Inte förrän jag kom hem såg jag vad jag missat i
analysen. Men så är det.
Nu är det upp till er att tycka.
Jag skall gå igenom alla duktiga som redan
lagt ut sina bilder imorgon.
Nemesis
Aktiv medlem
Tänkte lägga en länk som kanske förklarar min något kryptiska rad i min analys till Ove...
"Det är heller inget långt STEG till en gammal klassiker."
http://www.afterimagegallery.com/bressonbehind.htm
Jamört med bilden jag analyserade
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/595607.htm
"Det är heller inget långt STEG till en gammal klassiker."
http://www.afterimagegallery.com/bressonbehind.htm
Jamört med bilden jag analyserade
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/595607.htm
Vevo
Aktiv medlem
Jag har under en veckas tid varit utan dator hemma. Sitter nu med grabbens laptop och ska "göra rätt för mig" i den andra bilden. Det kanske finns någon hacker som läser detta och kanske kan hjälpa mig med felsökning. När man startar datorn så går ström ut till alla enheter och diskar etc går igång. Men BIOS verkar inte vilja dra igång hårdvarorna.Det vekar som Power-On Self Test (POST) inte körs och skärmen är svart (ingen signal från grafikkortet) Jag har gjort följande.
- Bytt interna batteriet på moderkortet
- Köpt nytt nätaggregat
- Gjort en SATA till USB konvertering (med specialkabel) för att se om disken är som den ska. Den är helt OK.
Vad kan det vara som strular. Någon som har en idé?
Nä nu ska jag ta och titta på era alster och kommentera för glatta livet ;0)
mvh/Ove
- Bytt interna batteriet på moderkortet
- Köpt nytt nätaggregat
- Gjort en SATA till USB konvertering (med specialkabel) för att se om disken är som den ska. Den är helt OK.
Vad kan det vara som strular. Någon som har en idé?
Nä nu ska jag ta och titta på era alster och kommentera för glatta livet ;0)
mvh/Ove