ANNONS
Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Viktigt!

jkene skrev:

Några råd och riktlinjer
- Utför steg 1 och 2 så fort som möjligt för att ge er partner de bästa förutsättningarna.
- Välj en bild (steg 1) och framför allt gör en analys (steg 2) som är praktiskt möjlig för er partner att fotografera på den, i det hänseendet, relativt korta tid vi har. Exemplet jag gav i steg 2 är därför ett dåligt exempel eftersom det mer eller mindre kräver att er partner lyckas gräva upp något "dött" i naturen. Analyser som antyder en bestämd geografi, en viss årstid eller ett visst väder kan också bli svåra att genomföra (det är däremot OK att välja en bild som visar t ex pingviner så länge det inte antyds i analysen). Det är därför viktigare att du väljer en bild i steg 1 som du kan ge en idéskapande analys av än att den är estetiskt fulländad.
-

Ett litet citat från början av trådet. Jag har märkt att analyserna mer och mer glider in mot årstider och tänkte bara påminna om att det ibland är lite svårt och kräver nödlösningar. Jag bor t ex i Malmö och har därför svårt att ta vinterbilder före jul och höstbilder före november osv. Det har ingen jättestor betydelse, men kanske kan vi tänka lite på det i fortsättningen?

Och jag hade valt en bild med en stig fast utan människor, med en liten detalj så den blev lite surrealistisk...

Fast fick nu leta upp en ny.... ;)

Har för övrigt redan bilden klar i huvudet och fått OK från två modeller så nu gäller det bara att få tid, som vanligt...

cecber skrev:
Så har jag då effektivt garderat mig för nödlösningar i ytterligare en omgång.

Inte en chans. Det finns frysbox :)
Skrapa lite och använd din kreativitet, jag sliter håret för att få ihop något som passar med din analys.

/Anders

Då var man klar för denna månaden då, och i god tid dessutom. Alltid roligt när man får hjälp av goda vänner för att förverkliga sin (galna) idé.

Snyggt jobbat Peter

Då var det bara vi andra kvar då.
Jag sliter men tankar och idéer och en lösning börjar så smått ta form i mitt huvud.
Senast helgen borde jag kunna få till något.

/Anders

Antar att det blir att vänta till efter helgen innan man kan få se era bilder, eller?

Vad härligt att vara färdig :D

Får väl ge ett uppmuntrande "Heja heja heja!!"

Gett upp har jag inte, men någon bild har jag inte heller. Och det trots att det faktiskt har varit snö (någon timme i alla fall) i Malmö : ) Men till helgen skall jag väl ha kunnat hitta på något!

Uj, uj, uj!!!

Nu har jag vänt ut och in på mej själv för att försöka prestera en bild som matchar min tolkning av Cecilias analys.
Det var kul, och en hel del idéer har passerat min inre granskning.
En timmas kreativt labbande och fotograferande i förrådet resulterade i en gången 10A-säkring, stendöd blixt samt tomma kamerabatterier.

Hoppas verkligen att det är tomma batterier som gjort att blixten inte ger ett livstecken ifrån sig. SB-800 är ju inte gratis.

Lycka till ni andra.

/Anders

Det är lugnt Peter. This is NOT my cup of tea!
Var inne på en amaryllis först men ville samtidigt få till något mer abstrakt.
Nåja, den kom i alla fall in i tid...

/Anders

Klar och nästan i tid.
Som vanligt inte riktigt vad man hade tänkt sig från början. Jag såg ett gammalt ruckel framför mig när jag läste analysen första gången men det slutade med att jag bara gick ut på uppfarten, tog en bild och försökte le åt eländet.

/Fredrik

Eftersom både Fredrik och jag lagt upp våra bilder så passar jag på att lägga upp bilden jag analyserade.

Tycker det var roligt att se likheter och skillnader i bilden du tog Fredrik och "originalet".

Heja heja Cecilia!!

Puh, lyckades hitta bilden till slut. Jag sparar alltid länken på skrivbordet men jag precis köpt ny dator så länken fanns inte kvar...

Det är jättespännande att se resultatet. Ofta är bilderna väldigt olika och det är egentligen endast analysen som knyter ihop dem.

/Fredrik

Jag är på G

Ett lägenhetsköp råkade komma emellan så jag är lite i andra tankar. Men jag skall ta mig samman under veckan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar