Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
cecber
Aktiv medlem
Re: Viktigt!
Ett litet citat från början av trådet. Jag har märkt att analyserna mer och mer glider in mot årstider och tänkte bara påminna om att det ibland är lite svårt och kräver nödlösningar. Jag bor t ex i Malmö och har därför svårt att ta vinterbilder före jul och höstbilder före november osv. Det har ingen jättestor betydelse, men kanske kan vi tänka lite på det i fortsättningen?
jkene skrev:
Några råd och riktlinjer
- Utför steg 1 och 2 så fort som möjligt för att ge er partner de bästa förutsättningarna.
- Välj en bild (steg 1) och framför allt gör en analys (steg 2) som är praktiskt möjlig för er partner att fotografera på den, i det hänseendet, relativt korta tid vi har. Exemplet jag gav i steg 2 är därför ett dåligt exempel eftersom det mer eller mindre kräver att er partner lyckas gräva upp något "dött" i naturen. Analyser som antyder en bestämd geografi, en viss årstid eller ett visst väder kan också bli svåra att genomföra (det är däremot OK att välja en bild som visar t ex pingviner så länge det inte antyds i analysen). Det är därför viktigare att du väljer en bild i steg 1 som du kan ge en idéskapande analys av än att den är estetiskt fulländad.
-
Ett litet citat från början av trådet. Jag har märkt att analyserna mer och mer glider in mot årstider och tänkte bara påminna om att det ibland är lite svårt och kräver nödlösningar. Jag bor t ex i Malmö och har därför svårt att ta vinterbilder före jul och höstbilder före november osv. Det har ingen jättestor betydelse, men kanske kan vi tänka lite på det i fortsättningen?
AnWi
Aktiv medlem
cecber skrev:
Så har jag då effektivt garderat mig för nödlösningar i ytterligare en omgång.
Inte en chans. Det finns frysbox
Skrapa lite och använd din kreativitet, jag sliter håret för att få ihop något som passar med din analys.
/Anders
AnWi
Aktiv medlem
Uj, uj, uj!!!
Nu har jag vänt ut och in på mej själv för att försöka prestera en bild som matchar min tolkning av Cecilias analys.
Det var kul, och en hel del idéer har passerat min inre granskning.
En timmas kreativt labbande och fotograferande i förrådet resulterade i en gången 10A-säkring, stendöd blixt samt tomma kamerabatterier.
Hoppas verkligen att det är tomma batterier som gjort att blixten inte ger ett livstecken ifrån sig. SB-800 är ju inte gratis.
Lycka till ni andra.
/Anders
Nu har jag vänt ut och in på mej själv för att försöka prestera en bild som matchar min tolkning av Cecilias analys.
Det var kul, och en hel del idéer har passerat min inre granskning.
En timmas kreativt labbande och fotograferande i förrådet resulterade i en gången 10A-säkring, stendöd blixt samt tomma kamerabatterier.
Hoppas verkligen att det är tomma batterier som gjort att blixten inte ger ett livstecken ifrån sig. SB-800 är ju inte gratis.
Lycka till ni andra.
/Anders
frehan
Aktiv medlem
Puh, lyckades hitta bilden till slut. Jag sparar alltid länken på skrivbordet men jag precis köpt ny dator så länken fanns inte kvar...
Det är jättespännande att se resultatet. Ofta är bilderna väldigt olika och det är egentligen endast analysen som knyter ihop dem.
/Fredrik
Det är jättespännande att se resultatet. Ofta är bilderna väldigt olika och det är egentligen endast analysen som knyter ihop dem.
/Fredrik