ANNONS
Annons

Dell 2413H

Produkter
(logga in för att koppla)

Indy

Aktiv medlem
Jag har en Dell 2413H. När jag köpte den för en månad sedan hårdvaro kalibrerade jag skärmen.
Nu när jag ska göra det igen vill X rite pro styra om mig till att kalibrera genom grafikkortet, tror jag i alla fall för det var grymt enkelt första gången och nu vill den kallibrera som jag gjorde med min gamla skärm och via grafikkortet. Hittar ej tillbaks till hårdvarukalibreringen, Någon som vet var jag gör fel? Skulle jag inte instalerat X rite? Någon mer teknisk som kan hjälpa?

Jag har en Dell 2413H. När jag köpte den för en månad sedan hårdvaro kalibrerade jag skärmen.
Nu när jag ska göra det igen vill X rite pro styra om mig till att kalibrera genom grafikkortet, tror jag i alla fall för det var grymt enkelt första gången och nu vill den kallibrera som jag gjorde med min gamla skärm och via grafikkortet. Hittar ej tillbaks till hårdvarukalibreringen, Någon som vet var jag gör fel? Skulle jag inte instalerat X rite? Någon mer teknisk som kan hjälpa?

Hårdvarukalibrering gör du med Dell Ultrasharp Color calibration Solution och enbart kolorimetern i1Display Pro. i1Profiler ger bara en mjukvaruprofilering. På min Dell U2713H kan i1Profiler inte vara installerad om jag skall köra Dells hårdvarukalibreing.

Tack om jag förstår dig rätt ska jag ta bort Xrite progrmmet från datorn? Fick nämligen en uppdatering från xrite och sedan funkade inte hårdvarukallibreringen.

Tack om jag förstår dig rätt ska jag ta bort Xrite progrmmet från datorn? Fick nämligen en uppdatering från xrite och sedan funkade inte hårdvarukallibreringen.

Ja, jag var tvungen att avinstallera både i1Profiler och Dells program, för att sedan installera Dells program igen.

Senaste versionen av i!Profiler1.5.1 tycks kunna finnas tillsammans med Dells hårdvarukalibrering.
Ok nu tog jag bort det men har väl ingen användning av det i alla fall som jag ser det?
Det är ju betydligt enklare med härdvaru kalibrering en klyddet med grafitkortet.
Har sedan tidigare både en spider och en e one där den sistnämde fortfarande kan göra nytta om jag vill bygga egna profiler men Spidern Elit gav jag bort.

Kan ju vara bra om man har flera skärmar och inte alla stöder hårdvarukalibrering (jag har själv tre U2410 nu och fundera på att byta en av dem mot en U2713H) :)

Lustigt nog kan två av mina skärmar hårdvarukalibreras, trots att det inte borde gå ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar