Annons

Delat tangentbord iPad.

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Av någon anledning så delades tangentbordet i två delar när jag skulle skriva något, det gäller i alla de program som skrivbordet används till.
Startat om och kastat app utan resultat.

iPad modeller MYLD2KN/A. OS 16.3.1

Tacksam för tips!
IMG_6321 kopiera.jpg
 

Helst vill jag ha tillbaka skrivbordet som det var innan. Förstår inte varför delningen skedde öht. Det går inte heller att flytta det varken uppåt eller nedåt. Kollade i Inställningar/Tangentbord men där verkar det inte finnas något sätt att återställa det heller.
 
Kan du slå ihop det genom att trycka på tangentbordssymbolen nere till höger, som den här sidan visar? https://support.apple.com/en-us/HT207521

På länken pdahlen skickade så ser det ju ut som om det ska gå att slå av/på delning av tangentbordet i inställningar, men likt dig så hittar jag inte dessa inställningar på min iPad. Om jag söker efter "Delat" i Inställningar så kommer "Delat tangentbord" upp i resultatet, men det går inte att klicka på det. Så det känns som om det är någon bugg här.

Kan du ta tag i båda tangentbordshalvorna med tummarna och dra ihop det till ett homogent tangentbord igen?
 
Har du inte möjlighet som på bilden att slå av delningen? Då borde det gå ihop
 

Bilagor

  • 9F81AB0E-4A08-4C8B-9B24-C698E33A8AD2.png
    9F81AB0E-4A08-4C8B-9B24-C698E33A8AD2.png
    337.7 KB · Visningar: 16
Kan du slå ihop det genom att trycka på tangentbordssymbolen nere till höger, som den här sidan visar? https://support.apple.com/en-us/HT207521

På länken pdahlen skickade så ser det ju ut som om det ska gå att slå av/på delning av tangentbordet i inställningar, men likt dig så hittar jag inte dessa inställningar på min iPad. Om jag söker efter "Delat" i Inställningar så kommer "Delat tangentbord" upp i resultatet, men det går inte att klicka på det. Så det känns som om det är någon bugg här.

Kan du ta tag i båda tangentbordshalvorna med tummarna och dra ihop det till ett homogent tangentbord igen?

Det stöds bara på vissa modeller*. Min hör inte till dem, men jag får precis som du sökresultat (fast på engelska, då den står på det), men funktionen finns inte.

*Se länk på den sida pdahlen länkade till först.
 
Det stöds bara på vissa modeller*. Min hör inte till dem, men jag får precis som du sökresultat (fast på engelska, då den står på det), men funktionen finns inte.

*Se länk på den sida pdahlen länkade till först.

Kikade också på den listan, det står bl.a. "iPad Air (tredje generationen)", och jag har fjärde. Då tänkte jag att det gällde från 3:e och uppåt, men i så fall står det "och senare" eller dylikt, så jag var lite väl snabb när jag läste.
 
Kan du slå ihop det genom att trycka på tangentbordssymbolen nere till höger, som den här sidan visar? https://support.apple.com/en-us/HT207521

På länken pdahlen skickade så ser det ju ut som om det ska gå att slå av/på delning av tangentbordet i inställningar, men likt dig så hittar jag inte dessa inställningar på min iPad. Om jag söker efter "Delat" i Inställningar så kommer "Delat tangentbord" upp i resultatet, men det går inte att klicka på det. Så det känns som om det är någon bugg här.

Kan du ta tag i båda tangentbordshalvorna med tummarna och dra ihop det till ett homogent tangentbord igen?

Tack för tipset! Funkade direkt! Jättebra!
 
Kan du slå ihop det genom att trycka på tangentbordssymbolen nere till höger, som den här sidan visar? https://support.apple.com/en-us/HT207521

På länken pdahlen skickade så ser det ju ut som om det ska gå att slå av/på delning av tangentbordet i inställningar, men likt dig så hittar jag inte dessa inställningar på min iPad. Om jag söker efter "Delat" i Inställningar så kommer "Delat tangentbord" upp i resultatet, men det går inte att klicka på det. Så det känns som om det är någon bugg här.

Kan du ta tag i båda tangentbordshalvorna med tummarna och dra ihop det till ett homogent tangentbord igen?


Tack för tipset! Funkade direkt! Jättebra!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.