JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Smart omnibounce.
Snart vill jag se någon genialisk omnibounce/ljustält för makro eller närbilder.
Förslag?
Snart vill jag se någon genialisk omnibounce/ljustält för makro eller närbilder.
Förslag?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Niclasfoto skrev:
Här kommer ett tips som jag ännu inte praktiserat själv men läst om andra som ha gjort.
Helt enkelt en gammal eka (helt eftersom den är charmigast och inte "förstör" naturbilden så väldigt).
Ankras upp med påmonterat kammotak/tält.
Så ligger båten och guppar där vid vassruggen och fåglarna bli vana att den är där..
Så får man hjälp att komma ut dit och får hjälp tillbaka senare...
Skulle vilja testa detta själv.. Man vet ju hur härligt det är att bara guppa ute på vattnet i en gammal kluckande eka..
Mvh Niclas,
Greve Nickon skrev:
Det där är ju värt att testa bara för ljudet.
JanOlofHärnström skrev:
Bryr sig fåglar om färger?
Ögon (ansikten) skrämmer, men färger?
jhk skrev:
Köpte en gång en jacka som var i en färg de kallade plum. En form av röd-lila. Inte så skrikig i mitt tycke. Men sjöfåglarna lyfte på mycket större avstånd.
JanOlofHärnström skrev:
Nja, det där med färger särskilt hudfärg är väl tveksamt. I princip bör man väl kunna gömma sig i en karamellpåse. Stillhet, tålamod och stillhet är väl det viktigaste om man ska komma nära fåglarna.
Många av tipsen är ju bra eftersom man kan gömma ansiktet och händer. Händerna behöver man ju röra på när man hanterar kameran.