Oj tack för alla bra svar
Sneglade faktiskt lite på Fuji igår men kände väl spontant att optiken verkade ganska så dyr. Har dock inte spanat i begagnatmarknaden. Bor ju tyvärr också i en stad där det inte finns någon riktigt bra kamerabutik där man kan klämma och känna på alla grejerna.
Jag har även funderat lite på Panasonics 35-100 f2,8 till min nuvarande kamera det skulle ju huälpa till en hel del eftersom jag ofta använder de längre brännvidderna och då blir ju nuvarande optik f5,6. Fördelen är ju att jag kan sälja av minst en glugg ur kameraväskan. Nackdelen är att jag är kvar med samma kamerahus med samma autofokus och för liten EVF.
Någonstans är det väl just sökare och autofokus som har gjort att jag sneglat mest på DSLR och inte så mycket på spegellösa kameror. Men min GX7 har ju några år på nacken så andra alternativ kanske är bättre numera.
Sony tycker jag fortfarande är för dyrt och väldigt litet begagnatutbud. Blev ju dock lite sugen när jag såg att man kunde använda Canonobjektiv på Sony men autofokus blir väl återigen drabbat.
Sen har jag en fråga bara för att klargöra att jag tänker rätt om jag var nöjd med Nikons 70-200 f2,8 tillsammans med med min D300 vad gäller skärpedjup får jag då samma med ett f4 på FF? Här finns det ju nämligen både ganska mycket pengar och vikt att spara.
Kanske ska säga att m43 har fått mig att gilla fast optik på kortare brännvidder så jag är ganska säker på att jag vill ha optik motsvarande 40-50mm och 70-200mm samt eventuellt någon vidvinkel för landskap när det blir dags för fjällvandring igen.