Canonliza
Aktiv medlem
FILM) (Caffe skrev:
Om Canonens starttid på 0,2 sekunder stör dig så måste du vara en _mycket_ stressad människa.
LOL
//Liza
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
FILM) (Caffe skrev:
Om Canonens starttid på 0,2 sekunder stör dig så måste du vara en _mycket_ stressad människa.
FILM) (Daniel Ahlin skrev:
Om jag tog 90% av mina biler i höjdformat skulle jag köpa vertikalgreppen, annars inte.
FILM) (Caffe skrev:
Janne B skrev:
Håller du dig till Nikon slipper du problemet med olika storlekar på sensorer och därmed bildvinklar på objektiven...jag är ledsen med det bara är så.
Mvh
JB
Janne B skrev:
Niklas, processorns (eller sensorns om du vill) storlek är det enda som påverkar bildvinkeln vid samma brännvidd på objektivet. Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg. Dessutom var det vä länge sedan man jagade "pixlar" i den tron att värst var bäst. Vi har något som heter kvalité också, det kanske allra viktigaste. Sedan är det riktigt att Pentax i dagarna sänkt sin ist DL till runt och under 6000 kr i stället för 8 000. Samtidigt meddelar man att man inte kommmer att sälja den nya kameran ist Dl2 i europa!!! Hur trovärdigt låter detta? Det dröjer väl inte länge innan man gör en "Minolta" och lägger ned. Nej, se dig om och titta på vad yrkesmännen använder....det finns anledning till detta, och det borgar för en trygg begagnadmarknad. Håller du dig till Nikon slipper du problemet med olika storlekar på sensorer och därmed bildvinklar på objektiven...jag är ledsen med det bara är så.
Mvh
JB
jompey skrev:
Canon 350D är en utmärkt kamera, man kan förstås notera olika detaljer mellan Canon/Nikon men tror inte du blir besviken med Canon 350D. UV-filter tycker jag absolut du bör ha för att skydda objektiven.
Däremot tycker jag, om du nu är 100% nybörjare, att du borde köpa ett objektiv, se vad du fastnar för och vad du behöver framöver. Jag skulle nog bara köra med kit-objektivet alt 50mm/1.8 och sedan bygga upp en samling med det man känner att man saknar. Känns kanske lite tråkigt men tror du tjänar både kvalitet och pengar i längden på det sättet.
Bass skrev:
Ang objektiv så har jag skiftat om lite och nu tror jag att det blir så här.
Canon 70-300/4,5-5,6 DO IS USM
Ps. ändrade till Ultra II kort. Tack =) Kameran stöder inte Extream III korten
Bass skrev:
Hej =)
Jag känner mig rätt säker på vad det är jag vill använda kameran till.. hur jag vill fota osv.
Det jag är lite osäker på är mer kvalitet i förhållande till pengarna.
Tibor skrev:
Men varför i allsin dar skall du köpa ett av Canons "sk-t dyra DO objektiv som är riktigt dålig i skärpa och ljusstyrka??? Köp då hellre ett beg 70-200 L f4 för halva priset. Den har en "känsla" som är en "våt dröm" jmfrt med allt annat du föreslagit. Blixtsnabb fokus och färg (inte det "vita", utan det som fastnar på bilden) som är underbar.
Du får då också pengar över att köpa vettiga tillbehör som B+W UV filter och kanske ett bra stativ t ex Manfroto 055.