Jag har gjort tvärtom i år, jag har bytt ut alla mina objektiv och det är jättekul att fota med samma hus som alltid. Bilderna blir bättre och jag har fler möjligheter att välja på. När jag trodde jag hade allt utom vidvinkelzoom (beställd sen i somras) så hittade jag ett makro 1:1 som jag impulsköpte och det objektivet är roligare än alla nya kamerahus *s*.
Om det inte vore för att min D7D börjar svaja lite, hänger sig oftare än förr, vill inte exponera ibland och startar om sig med ojämna mellanrum så skulle jag inte ens fundera på utbudet, men nu har jag en A700 i reserv, den står på Mediamarkt i Västerås. Dör D7D så hämtar jag den, men jag hoppas Sony hinner uppgradera den innan, så jag får den med live-view som i 350 också...
Nä, satsa på glas i första hand om det inte är nåt väldigt specifikt behov du har som kräver ett nyare hus! Det kommer alltid nya hus som passar till objektiven. Lägger Sony ner så lär det bli rusning efter sista modellen, så mycket bra optik som det ändå finns därute.
Edit: Ser att jag redan skrivit allt förut... he he... trodde det här var en annan tråd... Såg att någon oroade sig för sin kamera efter bara 36000 exponeringar... det e ju som att tro att en Volvo 245 börjar bli färdig för skroten efter mindre än 40000 mil, då är den knappt inkörd. Så jag upprepar väl att min D7D har gått betydligt mer än 36000 exponeringar, sådär sju ggr fler. Först nu börjar hon visa svaghet som sagt, men jag tror det beror på att jag använt kameran ganska mycket i dåligt väder i sommar o låtit den bli genomvåt några gånger.
Nä, jag kommer inte att sälja den som "i perfekt skick" på radannonserna när jag skaffar nytt hus *s*