Fredrik AVT
Aktiv medlem
Har man sett demoex på Mediamarkt som är nedsatta, jag har sett åtskilliga, är det verkligen på sin plats att varna om inte priset är betydligt bättre än de som stod. Mitt tips ovan om ett fisheye var t ex ett rejält nedsatt demoex som var en bra affär. Priserna på de nya produkterna var ju lägre, men knappast speciellt låga, och det är ingen kritik utan upplysning att säga det. Menar du att man aldrig får säga sin uppfatttning om det är ett bra köp eller inte? Låter märkligt. Detta var dessutom butiken som gjorde reklam, inte någon utomstående. Trodde detta forum och denna tråd var till för att man kan ge synpunkter och inte bara lägga in reklam.
Vill inte bidra till OT. Jag tycker det är helt OK att påpeka att ett erbjudande inte är så bra men jag tycker att tonen inte skall vara nedvärderande mot uppgiftslämnaren. Undantaget tycker jag är då man gör reklam för där man jobbar i synnerhet om priserna inte är låga som hände ett tag sedan i den här tråden.
Ett sakligt framförande torde vara t ex "flera erbjudanden är demoex som ofta är ovarsamt hanterade på MM och flera nypriser är i linje med eller högre än prisjakt"