Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: En ganska rörig bild

magnus67 skrev:
Vass-rör kan också röra till det.


Jodå, hämningarna släpper vilket kan leda till nya innovativa bilder, eller tramsiga ordvitsar :)

Dåliga ordvitsar har det ju bevisligen orsakat. Så då får jag bara hoppas att mina bilder ska bli innovativa också. :-D
 
Blåsippor

Jag tycker att den här blåsippsbilden blev ganska bra, men jag kommer att beskära i nederkanten sedan.
 

Bilagor

  • blåsipporpytte.jpg
    blåsipporpytte.jpg
    56.4 KB · Visningar: 1,035
En dag så här efter valborg kan det ju vara lite segt och halvgrinigt när man kliver upp ur sängen. Men möts man av en sådan här syn genom köksfönstret så blir man ju lite gladare.

Lite mer ledsen blev jag när jag upptäckte att köksfönstren gav upphov till brytningsfel och därmed omöjliggjorde fotografering genom fönstret. Blev till att ställa sig i dörrspringan istället och då fick jag plåta rakt igenom ett buskage istället och kontrasten blev därefter. Men det får väl la duga ändå...

Mvh
Maverick
 

Bilagor

  • fs_forum_pict5193_400x300x7.jpg
    fs_forum_pict5193_400x300x7.jpg
    58.3 KB · Visningar: 943
Fick bevittna en ormgrop för första gången.
Var nog runt ett 50 tal snokar.
Ett fåtal honor och en bunt med hannar som slogs om deras gunst.
 

Bilagor

  • snoksex.jpg
    snoksex.jpg
    50.9 KB · Visningar: 931
Maverick skrev:
En dag så här efter valborg kan det ju vara lite segt och halvgrinigt när man kliver upp ur sängen. Men möts man av en sådan här syn genom köksfönstret så blir man ju lite gladare.

Lite mer ledsen blev jag när jag upptäckte att köksfönstren gav upphov till brytningsfel och därmed omöjliggjorde fotografering genom fönstret. Blev till att ställa sig i dörrspringan istället och då fick jag plåta rakt igenom ett buskage istället och kontrasten blev därefter. Men det får väl la duga ändå...

Mvh
Maverick

Tycker du lyckats bra, trots dagen efter ;)

Mvh / Peter
 
Andreas K skrev:
Fick bevittna en ormgrop för första gången.
Var nog runt ett 50 tal snokar.
Ett fåtal honor och en bunt med hannar som slogs om deras gunst.

Fin bild Andreas, lite synd på det diagonala strået. Kanske inte var läge att stoppa dit handen för att plocka bort det? ;)

Mvh / Peter
 
Vitsippor. Dagens bästa från igår. EOS 1D Mark II, EF 35-70 f/3.5-4.5, Hoya Närbildslinser +6 (Har tyvärr inget macro). ISO 200, 65 mm, 1/160, f/5.6 Nyckelviken Nacka.
 

Bilagor

  • mt9k4139-web-small-2.jpg
    mt9k4139-web-small-2.jpg
    20.6 KB · Visningar: 830
Nån groda har jag inte att komma med, och kanske det inte heller räknas som natur när det fotograferas utanför ytterdörren, men en stor ful padda hittade jag och mitt vidvinkelobjektiv :)

Större variant finns här
 

Bilagor

  • padda_060502_400.jpg
    padda_060502_400.jpg
    44.2 KB · Visningar: 973
Jag tror jag tycker bäst om den här, men eftersom jag inte kunde bestämma mig gjorde jag också en triptyk ni kan se här.

Den här är egentligen två bilder med fokus på olika ställen och sedan ihoplagda i PS, men jag räknar det som en bild i alla fall :)
 

Bilagor

  • dubbleblomma_060503_400.jpg
    dubbleblomma_060503_400.jpg
    44.9 KB · Visningar: 910
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.