Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
PeBro skrev:
Riktigt snyggt, grattis Eva!
Tror dock du beskurit en aning ;(

Mvh / Peter

Ja de är sant, bilden är något beskuren i ovan och underkant. Inget speciellt där utan så som de ser ut nu fast lite mer om man säger. ;o)
Ville bara koncentrera mej mer på blommorna, därför beskar jag den lite. ;o)
 
Tog en sväng ner till båten nu ikväll för att se att den fortfarande flöt, sjösatte i lördags. Hade förstås kameran med och passade på att ta några bilder. Dagens bästa blev denna ISO 800, 65mm, 1/100, f/2,8 (1DM2 och EF 24-70 f/2.8 L USM)
 

Bilagor

  • mt9k4230-web-small.jpg
    mt9k4230-web-small.jpg
    42.3 KB · Visningar: 855
Jag skulle pröva mitt Tamron 350mm och tog på Blå o Gulsippor och några bilder på bokskogen i dimma.Denna bild är en av dom.
 

Bilagor

  • img_0019.jpg
    img_0019.jpg
    58.5 KB · Visningar: 843
Roligare än så här blev det inte idag, Det är tur att man inte får ha större bilder här. En konverter hade suttit fint...

Mvh
Fredrik
 

Bilagor

  • fs_forum_pict5200.jpg
    fs_forum_pict5200.jpg
    53 KB · Visningar: 829
Blev en bobyggande entita, lite sent ute för att vara tita, men bättre sent än aldrig ;)
 

Bilagor

  • tita.jpg
    tita.jpg
    42.6 KB · Visningar: 783
Fick bl.a. den här bilden på en tjädertupp från gömslet i morse... Gillar "inramningen". :eek:) Har precis lyckats hitta centrum på ett spel och tillbringade första natten där, en otroligt mäktig upplevelse!

/Micke
 

Bilagor

  • inramad-tjäder.jpg
    inramad-tjäder.jpg
    46.9 KB · Visningar: 776
Morgonens bästa får det nog bli. Vi var på väg ut till ett förbestämt mål kl. 05:00 i morse och solen gick upp över de dimmiga fälten. Tvärbroms och springa rätt ut i vätan ;0))

Här finns en större bild
 

Bilagor

  • soluppgång.jpg
    soluppgång.jpg
    6.9 KB · Visningar: 908
micke80 skrev:
Fick bl.a. den här bilden på en tjädertupp från gömslet i morse... Gillar "inramningen". :eek:) Har precis lyckats hitta centrum på ett spel och tillbringade första natten där, en otroligt mäktig upplevelse!

/Micke

Snyggt, grattis Micke!

Mvh /Peter
 
EF 24-70 f/2,8 L USM + 12mm mellanring.
 

Bilagor

  • mt9k4274-web-small.jpg
    mt9k4274-web-small.jpg
    37.5 KB · Visningar: 905
Köpte ett objektiv för flera månader sedan men det är knappt använt förrän jag beslutade mig att ta med endast det idag och att endast plåta macro.. Ju mer jag testar, ju mer beundrar jag andra som orkar krypa på marken (lätt att svälja löv ju) och som har tålamodet att plocka bort tjafs för rätt komposition. Jag orkade 9 rutor och ingen bild blev ens värst mycket att ha. Bifogar typ den enda filen jag tyckte var värd att öppna.
 

Bilagor

  • macro.jpg
    macro.jpg
    45.5 KB · Visningar: 816
Jau du Lotta om man inte får krypa runt på marken har man inte upptäckt livet än.För många årsedan när jag hadde varit på personalfest så kröp jag omkring i trädgården när jag komm hem och frun frågade vad jag sysslade med,och jag svarade att jag fotograferade blommor.Och efter detta fotar jag blommor,men nykter.
 

Bilagor

  • 1-gulsippa.jpg
    1-gulsippa.jpg
    38.3 KB · Visningar: 799
KenNeth skrev:
Och efter detta fotar jag blommor,men nykter.
Haha:)

Fast jag kanske ger mig ut imorgon igen iaf. En gång ska jag lyckas innan jag säljer optiken och det var inte idag. Öppnade resten av filerna med och upptäckte att det nog var rörigaste bilden av alla jag visade här förut, fast imorgon ska jag plocka ännu bättre runt och sålla blommor i bakgrunden som stör samt stänga munnen i lövhögarna.
 

Bilagor

  • sippa400.jpg
    sippa400.jpg
    46.7 KB · Visningar: 789
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.