lawe
Aktiv medlem
Det beror ju på om man vill ha DX eller FX.Mitt habegär väcks inte alls vad det gäller D500. Det är fortfarande en DX.
En D4s hyfsat beg är mycket dyrare och dessutom så växer habegäret betydligt om vi snackar D4s.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror ju på om man vill ha DX eller FX.Mitt habegär väcks inte alls vad det gäller D500. Det är fortfarande en DX.
En D4s hyfsat beg är mycket dyrare och dessutom så växer habegäret betydligt om vi snackar D4s.
En D4s hyfsat beg är mycket dyrare
Trist!
Du kan dock trösta dig med att det alltid kommer regelbundet en massa bra både erbjudanden i butiker och kampanjer hos leverantörer (brukar också försöka hålla mig gällande dyrare inköp, och försöka passa på då).
Skall försöka komma ihåg att tipsa om när jag dyker på och ser något.
Mitt habegär väcks inte alls vad det gäller D500. Det är fortfarande en DX.
De hade inte med Df? Det hade varit kul att se hur den står sig i jämförelse med kamerorna i din lista.Läste senaste numret av NPhoto, där labresultat presenterades för alla Nikonkameror för Signal to Noise Ratio vid ISO 1600
Nä, det var dessa kameror de testat. Df bygger väl på D4 så man kan väl tro det är i stil med D5.De hade inte med Df? Det hade varit kul att se hur den står sig i jämförelse med kamerorna i din lista.
OJMR så är D5 lite sämre än D4 på DR på högre ISO-inställningar.
Ser man där får man lite andra värden, lite mer som det "bör" vara. D500 är den orange kurvan i närhet av D7200Nä, det är tvärtom väl? Här finns experimentellt mätta värden: http://www.photonstophotos.net/Charts/PDR.htm
D500 är den orange kurvan i närhet av D7200
Vet inte varför med jag fick ingen markering i rutan för D500 den första jag valde. Det är två orangeliknade linjer, den övre är för DfNej, enligt bilden är väl den orange kurvan intill D7200 Nikon Df?
Okej, så Df är allra bäst?