Annons

D70 vs D70s?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikPajala

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en ny kamera, en digitalsystemkamera. Har kollat på D70s men upptäckte att på expert så säljer dom D70 med två objektiv för några tusenlappar billigare än D70s med ett orginalobjektiv.

Är det värt att ge ca 2000kr mindre och köpa en ny D70? Skillnaderna är ju inte så stora mellan D70 och D70s förutom att blixten går upp 20mm istället för 18mm. Och priset.....
 
D70s har också större display, men nej priskillnaden mellan D70s och D70 är inte motiverad. DÄREMOT är kitobjektivet väl värt sina pengar. Jag gissar att den D70 som säljs med två objektiv är med två "epa" Sigma som du nog kommer att bli ganska missnöjd med. Försök hitta en D70 med kitobjektivet så blir du nog nöjd.
 
Kan meddela att D70 med 18-70 börjar att ta slut på flera ställen nu så det gäller att skynda fynda.

Själv gav jag 8900kr för min D70 med 18-70 i april (då kostade D70s / 18-70 10995kr)
 
Ja köpte satsen d70 + sigma 18-50 och 55-200 i höstas.
Men nyligen blev det 18-70 AF-s. Helt klart bättre. Kosta 3000:- på expert hornsgatan.
Tycker du ska välja 18-70 gluggen till.
 
stämmer det att

d70s är "bara" en uppdatering som man kan göra över internet.
plus större skärm. eller ???
 
Inte alls insatt i d70s... Men större skärm och annan meny är väl det jag är hundra på.
kanske även möjlighet med trådutlösare.
jag gick från kompakt digital till system digital med d70. Och jag har inte varit missnöjd. Helt suväerän kamera. "s" varianten har jag inte kört dock.
 
tritub skrev:
Inte alls insatt i d70s... Men större skärm och annan meny är väl det jag är hundra på.
kanske även möjlighet med trådutlösare.
jag gick från kompakt digital till system digital med d70. Och jag har inte varit missnöjd. Helt suväerän kamera. "s" varianten har jag inte kört dock.
'
okej. har nog också hört det.

men meny kan man ju ladda ner till d70 så det blir en "s" i menyerna då ju.

skärmen är en annan femma
 
anders_j skrev:
'meny kan man ju ladda ner till d70 så det blir en "s" i menyerna då ju.

skärmen är en annan femma

Jag´har uppdaterat min d70. Menyerna är helt funkis.
Tror att det var d70s som saknade utanpåliggande reglage för fokusområdes lås
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.