Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 prissänkning på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan S.

Medlem
Någon som tror att D70 kommer att bli rejält mycket billigare nu när D50 kommer ut om ett tag? Har nämligen hittat kamerahus (D70) + kitobjektiv för 8000 så jag funderar på att slå till. Vill först bara veta att det inte blir någon jättesänkning med en gång efter att man köpt den. Hade inte vart så kul nämligen.

Sen kan jag också passa på att fråga om det finns några kända problem med D70:n som man ska tänka på innan man i såna fall köper den.
 
Nej det tror jag inte, D50:n är ju en billigare modell än D70(s) och de får ju inte hamna för nära varandra i prisnivå - iom att man lanserade D70s kunde man puffa upp priset lite igen och ge D50 utyme. Bara min teori iofs...

Passa på att köpa D70 medans de finns kvar, det är en bra deal.

Inga generella kända problem vad jag vet, det är en jättebra kamera.
 
Technikdirekt har redan tryckt ner priset tillfälligt(7400kr tills lagret räcker).

Jag är inte särskilt duktig på kameror men jag har en känsla av att D70s tar över D70 ´s på hyllorna i butiken och att det kommer vara fler butiker som kommer sälja ut D70 billligare.
Dock har det annonserats att nikon D70 ska väga mellan D50 och D70s i priset.
Hoppas jag i alla fall om jag nu inte köper av technikdirekt =).

Ett fel som fler tycks ha fått med D70 är backfokus.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=40409&highlight=backfokus

Ska forska i garantifågan imorgon förmiddag.
Garantiservice (nikon)
http://www.europe-nikon.com/newsdetail.aspx?countryid=12&languageid=12&editorialId=597

Jag förstår det som att det ska gå att handla i tyskland och få service här hemma, men inte hundra.

Mvh
Nybörjaren som suktat o forskat efter denna kamera för länge!
 
Det kommer en ny D70 så det är väl lämpligt att kränga ut lagret. Antar att det D70 utgår ur tillverkningen och ersätts av D70s eller vad den nu skulle heta.
 
Jag har nu prata med Nikon och även Canon för den delen och båda har europa garanti.

Dvs man kan lugnt beställa från tyskland och behöver inte skicka tillbaka den om det uppstår problem utan bara lämna över den till service i sverige. =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.