Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D60 och 2.2Gb Microdrive

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte min MuVo2 igår och skruvade självklart isär den direkt. :)

Disken fungerade utan problem i en 300D och gick att formatera till full kapacitet direkt i kameran.
Detta har säkert flera av er testat innan, men jag har inte sett inlägg på fotosidan om just 300D + 4GB kombinationen..

DOCK, så är disken märkbart långsammare än mitt 512MB SanDisk 40x CF kort. Inte riktigt "plågsamt" långsam som D100 användarna upplevde den, men jag är väldigt glad att det är ett par bilders buffer i kameran i alla fall.

D100 "fixen" för att få upp hastigheten på disken (formatera med stor sektor-storlek) gav mig dock ingen förbättring i hastigheten.

MuVon provade jag med ett av mina 128MB CF-kort i, vilket inte fungerade, men mitt tidigare nämnda SanDisk gjorde, så MuVon ligger i fickan och spelar musik för mig när jag fotograferar.. :)

MuVon är dock rätt petig med vilka CF-kort den accepterar, och det har troligen med timing av ATA-bussen att göra, så när ni försöker hitta ett CF-kort som fungerar, koncentrera er inte på märket utan storleken och hastigheten.. Vad jag vet så har ingen fått igång MuVon med mindre än 512MB kort..

Det låter kanske som om jag inte är nöjd, men så är det inte.. Jag är helnöjd eftersom buffringen i kameran löser att disken inte är lika snabb som mina CF-kort, men det är inte _perfekt_...

Nåja, lite info för er som fortfarande undrade..

/James
 
Jag kastade in ett Canon 32MB kort.
Formaterade, allt ser bra ut, överför låtar, ser bra ut. Försökte spela låt, gick åt skogen, nada ljud ^_^
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.