Advertisement

Annons

D60 och 2.2Gb Microdrive

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite bilder på hur det ser ut inuti MuVo2'an vore inte fel. Som sagt, spelaren ligger strax under 3000kr, som billigast. Kan tänka mig köpa MuVon utan att ens kunna använda den sen, bara man kommer åt det goda innehållet.

Nån som vet var man kan köpa lösa 4GB? Skulle vara kul att få veta priset.
 
urk

köpte en sån där mp3 spelare, men trots att jag formaterade den i kameran sen fick / får jag inte ut mer än 2GB (!)

nån som har en lösning?
 
Christian: Du måste formatera den med FAT 32..

Jag har läst någonstans på nätet att fler haft det problemet och även en lösning, men jag minns inte var jag sett det. Tyvärr..
 
jag blev bara tvungen att köpa en sån där muvo2 4gb jag med =). Fungerar fint med 1Ds:en, men jag kommer nog inte att våga fylla den utan att ta kopior halvvägs. Känns riskabelt med så många bilder på ett kort.

Bara ett tips till dom som trycker in en 1gb microdrive i en muvo2 4gb, lufttryckshålet (där det står "Do not cover this hole!") sitter inte på samma ställe på 1gb:arn som på 4gb disken. Kan kanske vara värt att borra upp ett extra hål i plåten.
 
dsmannen skrev:
jag blev bara tvungen att köpa en sån där muvo2 4gb jag med =). Fungerar fint med 1Ds:en, men jag kommer nog inte att våga fylla den utan att ta kopior halvvägs. Känns riskabelt med så många bilder på ett kort.

Vilken firmware har du?
hur gjorde du?

damit, jag verkar bara ha strul
ska testa formatera den i nån annans kamera nån dag, det ska tydligen fungera. :/
 
Proboarder skrev:
Vilken firmware har du?
hur gjorde du?

damit, jag verkar bara ha strul
ska testa formatera den i nån annans kamera nån dag, det ska tydligen fungera. :/

Plockade lös disken från muvon, först ville den bara formateras som 2gb så jag kopplade in den till datorn via en usbläsare och körde diskhanteraren i win2k. Plockade bort partitionen och skapade en ny för att kunna använda hela disken, sen formaterade jag den i kameran.
jag kör senaste firmware i kameran (1.0.2?)

Om jag inte minns helt fel alltså =)
Annars så gjorde jag så här: partionera i datorn, formatera i datorn, formatera i kameran.
Hade sovit väldigt lite och var stressad som tusan när jag gjorde det där ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.