Annons

"D60 Discontinued?"

Produkter
(logga in för att koppla)
Yikes!!
Wonder if they are going to come out with a mini 1Ds. The guys on the Nikon lists are going to be chomping their teeth...LOL Gotta go tell them:)

Best, Duncan
 
Enligt en fransk Canon-sida bekräftar Canon i Frankrike att D60-modellen slutat tillverkas.

Canons målsättning är att ha över 50 procent av marknaden för digitala yrkeskameror och över 25 procent av marknaden för digitala konsumentkameror - så det är inte konstigt att de ligger i.
 
Undrar vad som komma skall.
Någon som har ett bra span?

Nu blir det ingen D60 för mig den närmsta tiden iallafall.
 
Det ryktar som en typ 4-5 megapixel i plast.. nån typ av d40.. den skulle då ha x2 brännvidd.

En D80 i eos3 skal 6-8 megapixel 1,5x brännvidd.

Canon resonerar antagligen att det är bättre att komma ut med en ny produkt än att sänka priserna.

Det lär rassla till på marknaden vad gäller enklare digitala slr inom kort.

Det skulle även innebära att just det prisspann som D60 hållt försvinner. Jag skulle grabba en d60 direkt och jag går och funderar och hittar en i butik. Det är en bra kamera till ett bra pris. Man bör fråga sig själv om man är redo att vänta på nästa modell och då även betala mer för den. Alternativt vänta på en enklare modell med mindre CMOS.

Men allt är ju bara funderingar då inget av detta är konfirmerat.

Vad gäller funderingarna kring olika nya modeller så kommer det från den franska siten som dom nämner på dpreview.com
 
Canon i Canada har skickat ut en rekommendation till sina återförsäljare att inte teckna order på D60... De har inte heller några i lager och det finns inga fler planerade leveranser...

>Patrik! Vad jobbar du med på Canon?

Rykten om en digital Eos 3 lär vara hittepå.
 
Kanske är det så att Canon har en rejäl uppgradering av D60 och därför håller inne med leveranserna?
Kanske D60 II kommer....
 
airborn67 skrev:
Yikes!!
Wonder if they are going to come out with a mini 1Ds. The guys on the Nikon lists are going to be chomping their teeth...LOL Gotta go tell them:)
Men så är det alltid. När Nikon kom med sin F4 hade de ett försprång, sen kom Canon med EOS1. Så där håller det på. Nikon kom med D1, alla köpte Nikon, Canon kom med EOS1D, "alla" ville ha Canon....Det är ping-pong, inget annat;-)
 
Ja en EOS 3D med 9MP och förpackad i EOS 3 huset hade varit GULD! Med 1.4x brännviddsförlängning.
 
Jag har hållt och kollat i.. och hört tester.. från 1ds.. jag kan nog inte tänka mig nått annat nu :>

Det är ju precis så det ska va!

5minuter iso1250 nästan inget noise eller amp glow
d
 
Jag vet inte om jag vågar skriva detta eftersom jag inte hittar källan längre...

Ryktet var att huset 300V skulle utgöra en grund för en billigare digitalkamera! Kanske kommer det två nya? En D80 och en 300D!
 
LeadHead skrev:
Brännviddsförlängning vill väl ingen ha? Det är ju praktiskt sett bara en beskärning av bildytan...

För att det eventuella tillskottet i EOS-familjen inte ska rusa i pris så ser jag det som en omöjlighet att bygga in en fullsize-sensor i en "konsumentkamera" i dagsläget. Ingen som vill ha brännviddsförlängning?

Skulle tro att de flesta natur/fågelfotografer inte skulle ha något emot det. Det kostar ju inget kvalitetsmässigt.

Mitt inlägg la jag faktiskt in, utan att sett ryktet om en D80 :D
 
>Det där var ett rykte som i skämtsyfte spreds
>på dpreview.com

Jasså jag trode jag var canon. Det gjorde väl jag klart för dig när du läste hela min post? Det är hela mitt syfte att sprida denna typ av information så att du ska tro på den. Vad det sedan ska leda till vet jag inte.
Men tack ändå för att du än en gång påpekar att detta är ett rykte och inget annat. Vilket jag iofs gör mer än klart i min post. 2 gånger säger jag 'rykte' och 2 gånger säger jag 'funderingar'.


Personligen förstår jag inte varför man ska avfärda det som ett skämt. Bättre att ta det som en fundering eller ett försök att se vart marknaden är på väg. Jag tycker det låter ganska rimligt sätt till vad konkurenterna gör och vart marknaden är på väg.

Tror du det kommer en lite tyngre typ eos3 digital kamera. tror du det kommer en med lite större cmos? tror du dom kommer sluta sälja D60. Antagligen..[Borttaget av forumvärd]..frågan är ju mer när.. :>

dumma poster får dumma svar, hej hopp!

och dumma inlägg bli redigerade av forumvärdarna
 
Jeppe skrev:
För att det eventuella tillskottet i EOS-familjen inte ska rusa i pris så ser jag det som en omöjlighet att bygga in en fullsize-sensor i en "konsumentkamera" i dagsläget. Ingen som vill ha brännviddsförlängning?

Skulle tro att de flesta natur/fågelfotografer inte skulle ha något emot det. Det kostar ju inget kvalitetsmässigt.

Mitt inlägg la jag faktiskt in, utan att sett ryktet om en D80 :D

finns en klar fördel med de mindre sensorena:
"Full size sensor means that edge lens aberrations are now more visible than APS-size sensor"
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1ds/page22.asp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.