Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"D60 Discontinued?"
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
FouFoto
Aktiv medlem
En av de viktigaste skälen till att avvakta bättre modell (finns redan i 1D men för dyr) är väl att slippa brännviddsförlängning?
Känns helfel att köpa ett digitalt hus och "förvanska" hela den mödosamt uppbyggda objektivarsenalen med än brännviddsförlängning på 40%...
Har jag fel?
Känns helfel att köpa ett digitalt hus och "förvanska" hela den mödosamt uppbyggda objektivarsenalen med än brännviddsförlängning på 40%...
Har jag fel?
Jag gissar på att Canon behåller sensorstorleken på efterträdaren till D60 dels för att hålla ner ostnaden och dels för att inte undergräva försäljningen av 1D/1Ds.
Istället gissar jag att Canon satsar på fler pixlar. Sedan vore det inte fel med förbättrad autofokus, snabbare bildfrekvens och lägre batteriförbrukning.
Istället gissar jag att Canon satsar på fler pixlar. Sedan vore det inte fel med förbättrad autofokus, snabbare bildfrekvens och lägre batteriförbrukning.
Linmajon
Aktiv medlem
Nej, men man kan göra som jag - samla objektiv med tanke på just en viss förlängning.Alfons2 skrev:
En av de viktigaste skälen till att avvakta bättre modell (finns redan i 1D men för dyr) är väl att slippa brännviddsförlängning?
Har jag fel?
Eftersom inget tyder på att 24x36 sensorer blir särskilt billiga inom överskådlig tid får vi nog acceptera en viss brännviddsförlängning. Jag hoppas på att den blir lite mindre dock. 1.3x vore helt OK (som i Canon 1D)
FouFoto
Aktiv medlem
Tyvärr är det nog som du gissar - att 24x36 ej kommer att bli billiga inom kort.
Väldigt synd iallafall.
Ser det som en nästintill omöjlig uppgift att ha uppsättning vidvinkelobjektiv med diverse brännviddsförlängning.
Dyrt om inte annat att köpa extrem vidvinkel för att få en mer normal vidvinkel....
Väldigt synd iallafall.
Ser det som en nästintill omöjlig uppgift att ha uppsättning vidvinkelobjektiv med diverse brännviddsförlängning.
Dyrt om inte annat att köpa extrem vidvinkel för att få en mer normal vidvinkel....
jhk
Aktiv medlem
Franska tidningen Chasseur d'image kommenterar det hela på ett sätt som låter initierat på http://www.photim.com/Infos/UneInfo.asp?N=747
För dem som inte kan franska är det bara klistra in länken på http://babelfish.altavista.com/
Om inte annat kan det vara intressant att se att den ärevördiga firman Canon översättes till Gun...
Kortversion: franska canon lär ha sagt att nya modellen inte presenteras förrän till PMA
För dem som inte kan franska är det bara klistra in länken på http://babelfish.altavista.com/
Om inte annat kan det vara intressant att se att den ärevördiga firman Canon översättes till Gun...
Kortversion: franska canon lär ha sagt att nya modellen inte presenteras förrän till PMA
wikman
Aktiv medlem
Fick höra att Canon Norge tänker visa ny modell den 20/2.
"Ellers kommer det en ny modell i april, den skal både være bedre og billigere uten at jeg i dag kjenner spek på den. Som proff handler får jeg forhåndsvisning under "Fotografi2003" 20 Feb."
Kanske dyker upp något snart
"Ellers kommer det en ny modell i april, den skal både være bedre og billigere uten at jeg i dag kjenner spek på den. Som proff handler får jeg forhåndsvisning under "Fotografi2003" 20 Feb."
Kanske dyker upp något snart
wikman skrev:
Fick höra att Canon Norge tänker visa ny modell den 20/2.
PMA-mässa i USA i mars är annars ett rätt hett tips.