Annons

"D60 Discontinued?"

Produkter
(logga in för att koppla)
Svar på :

- "Hur lång tid kan det ta innan Canon släpper info om vad som händer".



På PMA brukar det ju bli officiellt med nyheter!

;-)

Patrik,Canon
 
En av de viktigaste skälen till att avvakta bättre modell (finns redan i 1D men för dyr) är väl att slippa brännviddsförlängning?

Känns helfel att köpa ett digitalt hus och "förvanska" hela den mödosamt uppbyggda objektivarsenalen med än brännviddsförlängning på 40%...

Har jag fel?
 
Jag gissar på att Canon behåller sensorstorleken på efterträdaren till D60 dels för att hålla ner ostnaden och dels för att inte undergräva försäljningen av 1D/1Ds.

Istället gissar jag att Canon satsar på fler pixlar. Sedan vore det inte fel med förbättrad autofokus, snabbare bildfrekvens och lägre batteriförbrukning.
 
Alfons2 skrev:
En av de viktigaste skälen till att avvakta bättre modell (finns redan i 1D men för dyr) är väl att slippa brännviddsförlängning?

Känns helfel att köpa ett digitalt hus och "förvanska" hela den mödosamt uppbyggda objektivarsenalen med än brännviddsförlängning på 40%...

Har jag fel?
Nej, men man kan göra som jag - samla objektiv med tanke på just en viss förlängning.
Eftersom inget tyder på att 24x36 sensorer blir särskilt billiga inom överskådlig tid får vi nog acceptera en viss brännviddsförlängning. Jag hoppas på att den blir lite mindre dock. 1.3x vore helt OK (som i Canon 1D)
 
Tyvärr är det nog som du gissar - att 24x36 ej kommer att bli billiga inom kort.

Väldigt synd iallafall.

Ser det som en nästintill omöjlig uppgift att ha uppsättning vidvinkelobjektiv med diverse brännviddsförlängning.

Dyrt om inte annat att köpa extrem vidvinkel för att få en mer normal vidvinkel....
 
Fick höra att Canon Norge tänker visa ny modell den 20/2.

"Ellers kommer det en ny modell i april, den skal både være bedre og billigere uten at jeg i dag kjenner spek på den. Som proff handler får jeg forhåndsvisning under "Fotografi2003" 20 Feb."

Kanske dyker upp något snart :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.