iBoat
Aktiv medlem
Ja, jag tror att det är en felaktig slutsats att erfarenhet skulle vara ekvivalent med kunnighet.
Erfarenhet ger kunnighet, det är nog alla överens om skulle jag tro.
Det är iaf för mig en självklarhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tror att det är en felaktig slutsats att erfarenhet skulle vara ekvivalent med kunnighet.
Inom vilket område? Det beror ju helt på vad erfarenheten handlar om.Erfarenhet ger kunnighet, det är nog alla överens om skulle jag tro.
Det är iaf för mig en självklarhet.
Tja, kan man inte ens formatera ett kort rätt behöver man nog en egen hörna utan påhopp och mallgrodor som bara tror att dom kan. Det finns väl ingen här som på fullt allvar tycker att yrkeschaufförerna är ett föredöme i trafiken, för att ta ett exempel.
Mvh
JB
Inom vilket område? Det beror ju helt på vad erfarenheten handlar om.
Är det nån som lagt nån tanke på den andra frågan?
Jag har själv swappat mina privata minneskort fram och tillbaka mellan min D700 och jobbets två D3'or utan att någonsin märka något sånt här. Om jag bara går på vad jag minns så finns mappstrukturerna (som vi har ställt på olika mappnamn på de olika husen) kvar efter en formattering i kameran (vilken som helst av dem), men alla filer är borta. Minns jag fel?
By the way, När får vi på fotosidan en hörna för yrkesfotografer. Ungefär som på fredmiranda som har sin Prodigitalcorner. Där vi som på heltid jobbar med bild kan språkas vid och där dom som vill lära sig något kan läsa, vara tysta och lära? Kanske inte funkar i Sverige, jämlikhetens förlorade land. ;-))
Håller helt med dig CalliiBara jag som tycker idén är toppen..? Det vore löjligt att påstå att vi amatörer vet mer om den egentliga fotografin än vad yrkesfotograferna gör? På prylsidan vet nog amatörerna mer men just om jobbet ute på fältet så tvivlar jag inte på skillnaden!
..för jag antar att syftet med ett "prodigitalcorner" skulle vara att diskutera foto och inte prylar huh?
I sådana fall är jag på! Jag sitter gärna och håller tyst om jag får ta del av en diskussion yrkesfotografer emellan. Är det bara jag som ser att alla är vinnare? Tror båda parter skulle få ut något av det faktiskt. Jag tror knappast folk här står och bedömer sina skräddares arbete? Sådant är ju bara politiskt korrekt när det gäller att trycka ner ungdomar på McDonalds.
!OBS! Detta inlägg är INTE ironi !OBS!
Står båda kamerorna på "visa alla mappar" då?
På min D200 kan jag välja om den ska visa alla mappar eller t.ex. bara den kameran la bilder på senast!
Men jag har ingen annan kamera att jämföra med, så jag vet inte.
La upp 8 kort till vänster och började formatera kort efter kort genom att hålla ner "papperskorg" och "mode" samtidigt. La som vanligt formaterade kort till höger. Det här har jag gjort tusentals gånger sedan digitala starten 2000.
Det där är inte en formatering. När du tar bort bild för bild så säger du bara till FAT att glömma bort att det ligger en bild på den ytan. Gör om - gör rätt.