Annons

D2x vs D300

Produkter
(logga in för att koppla)

wicke86

Ny medlem
Jag funderar på att köpa en begagnad kamera för att pengarna räcker inte till en ny. Har funderat på D2x eller D300, är det någon som kan jämföra då två kamerorna?
 
Såhär skriver Ken Rockwell om D300 vs äldre Nikon.

Ken Rockwell sa:
The Nikon D300 is the world's best amateur camera. Forget the old D2Xs, which sells used for about the same price today. The D2Xs is 2004 technology that predates the D200!

The Nikon D300 is far more revolutionary than its specifications suggest. It completely obsoletes everything that came before it, and especially sends the D200 and D2Xs to the dumpsters of digital history.

I've never said this before of any other camera, but the D300 actually makes it easier to create significantly better images than with earlier cameras.
 
Jag funderar på att köpa en begagnad kamera för att pengarna räcker inte till en ny. Har funderat på D2x eller D300, är det någon som kan jämföra då två kamerorna?

D2x är väl mer att ställa i vitrinskåpet eller nostalgi-fota med.

D300 är ett bättre kamera på allt (tja det mesta i alla fall), utom på att tåla stryk.
 
Jag säger också D300. Har en själv, och jag är inte direkt orolig för att jag ska slå sönder den :). Bättre än D2x på allt, och vill man ha en större och tyngre kamera kan man ju skaffa batterigrepp.
 
Om du vill fota i snöstorm, tornado eller ngt annat extremt väderslag, så bör du nog slå till på en D2x. Annars är D300 en bättre kamera. Det är möjligt att det är lättare att använda D2x som verktyg att bygga en båt på en öde ö med, eller typ klubba säl med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.