Allt är ju relativt, men jag tycker 4000 pix är ok.eljenmyr skrev:
Precis vad jag menade när jag skrev att jag själv uppskattar viktbalansen men vad jag ifrågasätter är 4 tusen spänn för ett tungt handtag?
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D200 Officiell !!
- Trådstartare Zoso
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Clouseau
Aktiv medlem
leffep skrev:
Det var inte ett så konstigt prisförslag, eftersom D100:as plastiga batterigrepp kostade 3900:-. Jag skulle tro att D200:as grepp inte kommer att bli billigare.
/Leif
och D100 kostade 30000kr så det resonemanget är logiskt! Ja ja... den som lever får väl se! ;o)
eljenmyr
Aktiv medlem
Re: kan det vara så ...
Kul???
Snälla sluta driva med mig )
deepgreen skrev:
...kul att det blir en 24x36mm sensor i den !
vore väl spännande ?
Kul???
Snälla sluta driva med mig )
leffep
Aktiv medlem
Clouseau skrev:
och D100 kostade 30000kr så det resonemanget är logiskt! Ja ja... den som lever får väl se! ;o)
Och greppet blev aldrig billigare, fastän D100:ans pris sjönk ner till 12000:-
Så jag tror fortfarande att greppet kommer att bli dyrt.
afe
Aktiv medlem
.Z. skrev:
EOS 20D:s plastpryl kostar väl nån tusing & KM:s mycket gedigna, genomtänkta grepp kostar typ det dubbla...
Om D200:as grepp närmar sig 4000 så får den verkligen vara nåt speciellt...
//Laesa
20D:s plastpryl kostar cirka 1900:- och 5D:s magnesiumpryl kostar cirka 2500:-. De är väldigt lika, men i olika material (gissa vilket som fungerar bäst).
eljenmyr
Aktiv medlem
Som sagt, jag förstår mycket väl att det finns många som uppskattar/älskar denna, för många viktiga detalj, men jag hatar att bli lurad utan att veta om det.
Hur viktigt det än är så vill jag veta
Med det inte sagt att jag inte köper en massa grejer och blir lurad/blåst/utskrattad men jag föredrar att VETA när jag betalar typ 4 lakan för en plastbit och VETA att jag blir blåst.
Kanske köper även jag "vertikalgreppet" för 4 tusen (troligen inte) och om jag gör det så gör jag det med vetskapen om att tillverkningskostnaden (inklusive batterier) förmodligen ligger runt 50 spänn.
Nåja, vill inte paja för alla som gått i taket för den extra detaljen, som sagt det är här tillverkarna hämtar stålarna bara så ni vet.
(sorry, jag dumförklarar ingen, självklart vet ni. Jag bara påminner. Ska du bli blåst så gör det med ett leende för du vet om det)
Hur viktigt det än är så vill jag veta
Med det inte sagt att jag inte köper en massa grejer och blir lurad/blåst/utskrattad men jag föredrar att VETA när jag betalar typ 4 lakan för en plastbit och VETA att jag blir blåst.
Kanske köper även jag "vertikalgreppet" för 4 tusen (troligen inte) och om jag gör det så gör jag det med vetskapen om att tillverkningskostnaden (inklusive batterier) förmodligen ligger runt 50 spänn.
Nåja, vill inte paja för alla som gått i taket för den extra detaljen, som sagt det är här tillverkarna hämtar stålarna bara så ni vet.
(sorry, jag dumförklarar ingen, självklart vet ni. Jag bara påminner. Ska du bli blåst så gör det med ett leende för du vet om det)
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Om ni nu behöver ett vertikal grepp som är gediget, varför inte köpa ett proffshus på en gång ?
Verkar som många vill ha en proffshus, men endast är villiga att betala max 20.000....
/P.L
Verkar som många vill ha en proffshus, men endast är villiga att betala max 20.000....
/P.L
jorgene
Aktiv medlem
Därför att många (däribland jag) vill kunna plocka av det vid behov? D2x är enormt stor och tung i vissa sammanhang...Paul.r.Lindqvist skrev:
Om ni nu behöver ett vertikal grepp som är gediget, varför inte köpa ett proffshus på en gång ?
OldSchool
Aktiv medlem
jorgene skrev:
Därför att många (däribland jag) vill kunna plocka av det vid behov? D2x är enormt stor och tung i vissa sammanhang...
det + att inte alla har råd å hosta upp för ett proffshus just nu
Staffan
Aktiv medlem
Jag är tacksam för att slippa ett vertikalgrepp eftersom jag ofta använder stativ och bär på kameran.
Vet nån om den har spegeluppfällning?
F ö bra bild på den här :
http://www.engadget.com/entry/1234000020065124/
/Staffan
Vet nån om den har spegeluppfällning?
F ö bra bild på den här :
http://www.engadget.com/entry/1234000020065124/
/Staffan
.Z.
Aktiv medlem
AFE skrev:
20D:s plastpryl kostar cirka 1900:- och 5D:s magnesiumpryl kostar cirka 2500:-. De är väldigt lika, men i olika material (gissa vilket som fungerar bäst).
Ok, 20D:s plastgrepp kostar mer än vad jag trodde, dock inte 1900 utan 1595 på cyberphoto.
//Larsa, som fortfarande tycker att det greppet känns som ett skämt, oberoende av pris, 500 kunde det nog kunna vara värt, kanske..?
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Sen är det säkert många som köper ett vertikalgrepp för att kameran skall se fläskigare ut
Jo.
Damocles
Aktiv medlem
D200 lär ju ha allt som D100 hade och lite till som kommer från D2x. Men vi får snart veta säkert och se första förhandstittarna på det. Känns som D200 hamnar någonstans mellan Canons 5D och 20D i segmenten. Ska i vilket fall som helst bli kul att pilla på den när den kommer. Battirigreppet ser rätt likt ut det till 20D, man får hoppas att det är i metall iaf, speciellt om det blir som till D100an med priset.
BG-E2 till 20D är tyvärr ett nödvändigt ont enligt mig. Greppet till 350D är toppen, men det använder ju mindre batterier. Personligen hoppas jag på att nästa generation av 1D serien går över till Li-Ion batterier som är lite lättare än NiMH och dessutom lättar lite på huset i övrigt.
BG-E2 till 20D är tyvärr ett nödvändigt ont enligt mig. Greppet till 350D är toppen, men det använder ju mindre batterier. Personligen hoppas jag på att nästa generation av 1D serien går över till Li-Ion batterier som är lite lättare än NiMH och dessutom lättar lite på huset i övrigt.
Det är väl inte så konstigt. Proffshusen spelar i en helt annan klass men de flesta har kanske inte de pengarna att lägga på dem om de har foto enbart som hobby. Det finns nog många som vill ha en Ferarri eller Carrera också men nöjer sig med en SAAB.Verkar som många vill ha en proffshus, men endast är villiga att betala max 20.000....
Damocles
Aktiv medlem
På Canons grepp, och troligen även på Nikons grepp så går skruven på någon typ av utväxling. På något sätt lär det väl ha med att göra att stativgängan ska kunna sitta mitter under bildcentrum. Eller så är det att en direktskruv kanske skulle lossna lättare mot om du har en lägre utväxling.
.Z.
Aktiv medlem
Damocles skrev:
BG-E2 till 20D är tyvärr ett nödvändigt ont enligt mig.
Jo. Tråkig bara att det nödvändiga onda är en katastrof, enligt mig då...
För 4000 papp så får Nikon se till att fixa till nåt fint! Tror dom kommer att göra det också?
//Larsa
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
OldSchool skrev:
det + att inte alla har råd å hosta upp för ett proffshus just nu
Jag tror att många har sina förväntningar för högt satta när det gäller d200,
"om inte d200 har stor sökare.."
"om inte d200 har samma af som D2x..."
osv.
Man vill ha ett proffs hus för halva priset helt enkelt.
/P.L
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.