Annons

D200 officiell på riktigt

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom 70-200/1.8 VR objektivet har ett rekommenderat utpris på 25 laxar av Nikon, men säljs för ca 18,5, kan man vänta sig ett lägre pirs än dom rekommenderade 17.990?
 
Enligt dpreview kommer den att säljas i kit med 18-70 och 17-55 och inte med 18-200 som för min del hade varit det mest intressanta valet som en alltiett-zoom. I synnerhet som Nikon verkar ha vidareutvecklat VR till VR II som ska klara fyra steg.

Citat från nikonusa.com:
"VR II system offers the equivalent of using a shutter speed 4 stops faster"
 
Oj den där är ryggigt intressant för mej. DX format så man endast behöver köpa nytt hus och behålla optiken, stor och fin sökare, ISO100. Verkar vara på gränsen till en proffskamera med magnesiumhus och grejer.


mvh

Fredrik
 
Inget batterigrepp bland tillbehören men väl en hållare för att kunna köra vanliga batterier i batterigreppet... som inte finns?
 
Clouseau skrev:
Inget batterigrepp bland tillbehören men väl en hållare för att kunna köra vanliga batterier i batterigreppet... som inte finns?

Nja, nikonusa verkar ha rört ihop det en aning. MS-D200 (AA-hållare) kommer att följa med MB-D200 (batteripacket).
 
Senast ändrad:
Clouseau skrev:
Inget batterigrepp bland tillbehören men väl en hållare för att kunna köra vanliga batterier i batterigreppet... som inte finns?

Vaddå inget batterigrepp bland tillbehören?

Saxat från pressreleasen (via dpreview.com):

The optionally available MB-D200 battery pack adds extended shooting capability with an ergonomic design. Able to run on either six AA-size batteries or two EN-EL3e batteries*, it also features an additional command dial and alternative buttons for shutter release and AF start that make for more comfortable vertical shooting.
 
Anders-S skrev:
Vaddå inget batterigrepp bland tillbehören?

Saxat från pressreleasen (via dpreview.com):

The optionally available MB-D200 battery pack adds extended shooting capability with an ergonomic design. Able to run on either six AA-size batteries or two EN-EL3e batteries*, it also features an additional command dial and alternative buttons for shutter release and AF start that make for more comfortable vertical shooting.

Jo men det finns inte med på sidan som tillbehör.
 
Clouseau skrev:
Jo men det finns inte med på sidan som tillbehör.

Aha... Du läser på nikonUsa istället för pressreleasen. Då förstår jag :)

Hmm.. jag provade först Nikon Sverige och den servern verkar inte palla för trycket. Så jag övergick till dpreview.com sedan.
 
Ja jag ville veta om det var i magnesium det också och vad det var för pris satt på det.

Trevligt med 2.5 tums LCD. Nu kan man börja chimpa på riktigt! ;o)
 
Jag brukar inte anse mig vara av den typen som lockas in i knepiga "ha begär" men nu är jag nog drabbad..;)
Får väl se när de första "fältrapporterna" trillar in men det ser ju lovande ut...
 
Trevligt! Inte minst priset!

Multicam 1000 innebär att AF-systemet uppgarderats gentemot D70/100, men är inte samma som D2Hs/X som har Multicam 2000
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.