Annons

D200, ni som säljer.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick 11.500 för min D200+grepp, fick den såld samma dag jag satt ut annonsen, kanske hade man kunnat tagit mer, men jag är nöjd, priset lär väl sjunka ju närmare D300 släppet vi kommer, jag har fler kameror så jag klarar mig tills jag får min D300.

/kent
 
Senast ändrad:
eon skrev:
Så 70% av nypris är riktigt för en begagnad digitalkamera anser du. En som dessutom är en generation gammal.

Det låter som ett rån anser jag.

Haru tänkt köpa någon?

Tänker sälja min med 2 batterie roch batteripack. Tänkte ungefär som de ovanstående inläggen, men du kan få grejjerna för 20.000:- Då är de testade att de funkar... den tjänsten har inte butikerna!

Kan vara billig när jag säljer grejjer, men upptäcker jag att de är snålisar så ger jag fasen i att säla åt dem. Det är f_n det värsta jag vet... folk som prutar redan billiga grejjer. Nä då hoppar jag hellre sönder prylarna framför ögonen på dom.
 
Chet skrev:
Det är f_n det värsta jag vet... folk som prutar redan billiga grejjer. Nä då hoppar jag hellre sönder prylarna framför ögonen på dom.

jamenvisstsörru. fast.. vadå? då blir det ju liksom inga pengar alls. eller hur menar du? sådär egentligen alltså..
 
eon skrev:
Så 70% av nypris är riktigt för en begagnad digitalkamera anser du. En som dessutom är en generation gammal.

Det låter som ett rån anser jag.

Att investera i en DSLR är inget för den som vill bli rik. Värdeminskning som en bil ungefär!
 
Differansen mellan uppsattat begangat pris idag och begagnat pris i november-december är kostnaden för att vara utan kamera en hel höst ;-) För mig skulle det vara värt 1500kr att få ha kvar kameran tills jag får min nya, under förutsättningen att jag bara har ett hus.

EDIT: Att sälja sin D200 för så få koronor som en del indikerar känns som riktiga kap för köpare. D200 är ju en grymt bra kamera, precis som D300 verkar bli. Är faktlist lite överraska att så många NÖJDA d200-ägare skall byta. Kanske ska utnyttja situationen och köpa ett andra hus till rånpris ;-)
 
Senast ändrad:
Kostar allerede kr.9.990 på Japan Photo i Norge.
En signal om vart priset tar vägen?
Begagnede ex. ligger omkring 8 k.
 
Jag köpte min när den kom, betalde nästan 18000:- då hos Japanphoto.. Att sälja känns inte så bra, förlusten blir helt enkelt för stor. Jag behåller min som andra kamera.

D200 är fortfarande en riktigt bra kamera. 9500:- beg är nog ett rimligt pris, med tanke på vad man får för pengarna.
 
Det finns en D200 på Tradera nu. Köp nu för 10500 kr. Kameran är köpt i USA:
Nikon D200 hus i nyskick. Inköpt april -07 i USA men svensk bruksanvisning o laddare medföljer (köpt hos Nikon Sverige)
Här ligger det till med garantin
 
I samma ögonblick D300 kom blev min D200 helt oanvändbar. Bruset ökade och bilderna blev oskarpa.Suck! Får väl stå ut med skiten tills jag får råd att byta.
 
jag planerar oxå att få ut 10 000 med batterigrepp och 3 batt, men säljer den nog inte förrän efter årsskiftet eller när nu D300 behagar dyka upp har ju bara ställt mig i 3 köer så man lär väl få vänta! tror inte den hinner rasa i pris direkt.
 
"Jag blir aldrig nöjd....."

Fläsk-Tarzan skrev:
I samma ögonblick D300 kom blev min D200 helt oanvändbar. Bruset ökade och bilderna blev oskarpa.Suck! Får väl stå ut med skiten tills jag får råd att byta.

Visste du inte om den inbyggda störsändaren i D300 som automatiskt påverkar D200:a-ägares syncortex att automatiskt uppfatta D200:ans bilder som tråkiga, dötrista, och, och, alldeles jättebrusiga ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.