Annons

D200 Firmware Uppdatering 2.00

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Fel filer hos Nikon.se från början.

Jcsak skrev:
Orsaken till att alla inte lyckats uppdatera sin firmware för D200, var att filerna hade fel namn hos Nikon.se. De hette där tidigare AD2000200 och BD2000200. Nu har Nikon.se ändrat detta och det verkar fungera nu.

Hej!
När jag uppdaterat fick jag problem med batteriindikatorn.Tots fulladat batteri får jag plötsligt en blinkande batteriindikator och kameran blir obrukbar.Stänger jag den funkar den en stund till.Namnen på de filer jag använde vid uppdateringen var "A200020005 och B200200B". Jag mailade Nikon och undrade om det verkligen var rätt filer.Jag fick svar att det var ok. Jag har fått skicka in min kamera.Med tanke på citatet ovan blir jag ganska förbannad om det nu är en felaktig uppdatering som orsakat felet. Om Nikon läser detta skulle jag vara tacksam för en kommentar.
Hälsningar
Lars-Erik Jonsson
 
Det kan ju vara precis som du säger och att det var en ren tillgällighet att felet kom i samband med uppdateringen. Men problemet uppstod direkt efter uppdateringen så jag har haft lite svårt att acceptera att det är en tillfällighet. Jag reagerade nu mest på att det tydligen figurerat olika namn på firmwarefilerna och dom jag laddade ner hade helt andra namn än de jag sett i denna diskussionstråd. Jag har laddat ner samma filer idag och de heter nu "A2000200 respektive B2000200". Men namnen har kanske ingen betydelse, innehållet är kanske det samma ändå vad vet jag. Men som sagt den är på service nu sen några veckor tillbaka så jag får väl se vad det blir av det hela.
 
nu har jag fått samma fel på sidvisningen hos nikon som någon tidigare fått i denna tråd. Passar själv på att fråga om någon vänlig själ kan skicka uppdateringen till D200 på [email protected] till mej.. ytterst tacksam!

mvh
Calle
 
Har funktionen Image Authentication någon negativ inverkan på NEF-filerna?

Jag menar för oss som inte använder Nikons programvaror. Själv klamrar jag mig fast vid RawShooter Premium så länge det bara går.
 
Vad jag märkt har de ingen inverkan överhuvudtaget.
Funkar fin fint i alla program jag använder, (Lightrroom, PS,CaptureOne mflera.)
 
elov skrev:
Vad jag märkt har de ingen inverkan överhuvudtaget.
Funkar fin fint i alla program jag använder, (Lightrroom, PS,CaptureOne mflera.)

Skönt, jag skickade iväg kameran på service idag och kom på att den kanske kommer tillbaka med ny firmware. Tack.
 
snabbfråga något offtopic;
hur gör man för att få nikon capture att starta nedladdning av bilder när man använder sig av minneskortläsare? Startar bara automatiskt när man pluggar in USBn till kameran..
 
Är det bara två saker som förbättras/läggs till med nya firmware ... känns inte så angeläget att uppgradera bara för det.

Blir kameran bättre på något annat sätt?
 
elohim skrev:
snabbfråga något offtopic;
hur gör man för att få nikon capture att starta nedladdning av bilder när man använder sig av minneskortläsare? Startar bara automatiskt när man pluggar in USBn till kameran..

Kan man göra det i Capture också? Jag gör det med Picture Project. Eller menar du picture projekt?
 
Ola Rockberg skrev:
Är det bara två saker som förbättras/läggs till med nya firmware ... känns inte så angeläget att uppgradera bara för det.

Blir kameran bättre på något annat sätt?

Jag har läst att D200an hänger sig permanent vid vissa tillfällen, då de har under v1.21. Vet inte varför eller så, men jag skulle updatera direkt. Vilket jag också gjorde när jag fick min :).
 
det är ju trevligt det här med ny firmware... men vart i hela friden hittar jag den? Har finkammat nikon.se och nikonimaging.com utan resultat... Är det någon som har laddat ner den som har lust att direktlänka till sidan för nedladdning?

Nikon gör suveränt intuitiva kameror... men referensmaterial och hemsidor är de fullkomligt värdelösa på... morr...
 
Du måste registrera din kamera hos Nikon support, då får du tillgång till bla suport och firmware updateringar.

/kent
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.