Annons

Dölja namnet

Produkter
(logga in för att koppla)

dubfire

Medlem
Jag läste att ni vill att man ska stå för sina åsikter. Men jag tycker personligen att lägga ut sitt namn för alla andra inte har med att stå för sina åsikter. Det är ganska otrevligt att folk kan söka enkelt genom en sökmotor och hitta vad en person skriver eller gör.

Jag tycker ni borde ge möjligheten att dölja detta, så att det bara syns för admins.

Fn har vi inga planer att ändra vår policy runt detta.

Om man inte gillar att ens namn går att koppla till vissa saker man uttrycker i forumet så får man undvika att ge sig in i sådana diskussioner här på Fotosidan. (Forumet indexeras inte av Google, men är man väl på Fotosidan så kan man söka)

Om man gör saker som man inte vill att nån ska veta så kanske man inte ska göra dom.

Det fanns ett anonymt forum om VW-bilar som hette Bubbelbabbel, förutom att folk mobbade varandra där så förekom det att nybörjare hånades för sin okunskap och att nån som ville vara "hjälpsamm" gav helt idiotiska tipps som att använda högtrycks-tvätt och maskin-diskmedel för "inre av-sotning", forumet fick stänga.

Fast det är klart att om jag drömde om att gasa ihjäl danskar eller ha sex med katter så skulle jag förståss vilja vara anonym.

Tycker att folket på Fotosidan är fantastiskt snälla, oftast hörs inte hårdare ord än "Läs manualen!" eller "Sök!", mycket bättre än att nåt anonymt pucko förklarar att man är jordens avskum ovärdig att vidröra en kamera eller rekomenderar sensor-tvätt med kaustik-soda och svinto.

Senast ändrad:
Har egentligen ingen anledning till att vilja vara anonym. Men när det gäller personliga uppgifter och internet så är det problematiskt. Men jag förstår ert tankesätt.

Jag tycker att fotosidans regler är helt ok. Men det finns ett inbyggt problem med att folk är de facto mer eller mindre anonyma beroende på hur unikt deras namn är. Sven Andersson är betydligt mer anonym är Frans-Eberhardt Lingonhielm.

Eller för den delen Magnus Widqvist

-- MW - den ende i hela världen.

Jo precis. Ett sätt, hade ju kunnat vara att man kan välja att dölja allt utom första bokstaven i efternamn eller förnamn.

J Weinitz
eller
Johan W

Då hade det varit lite mindre anonymt utan att vara såpass att folk känner att de kan bete sig hur som helst.

dubfire skrev:
Jo precis. Ett sätt, hade ju kunnat vara att man kan välja att dölja allt utom första bokstaven i efternamn eller förnamn.

J Weinitz
eller
Johan W

Då hade det varit lite mindre anonymt utan att vara såpass att folk känner att de kan bete sig hur som helst.

Förstår inte vitsen med det? Vad är det för skillnad på ex; "gurkan66" och "Johan W"?? Det fina med nuvarande system är ju att man inte kan vara annonym! På så sätt får ju var och en stå för vad de skriver. Förstår inte vad som gör dig orolig egentligen. Behovet av att ständigt vara annonym kommer nog öka pga alla internet forum som anv. "nick".-Det blir en vana för människor att kalla sig/vara någon annan. Den utvecklingen gillar inte jag.
Än är det väl inte dags att skrota "öppenheten"?
mvh
peter

peter6611 skrev:
Blygsam du är då?

Blev själv förvånad när jag fick reda på det, genom en bekant. Sen blev jag lite eftertänksam. Det är inte odelat positivt...faktiskt. Men mjo, jag räknar väl mig som varken eller när det gäller blygsamhet.

Jag syns - alltså finns jag ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar