Annons

Dåligt batteri D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
har just köpt en D80 och sålt min D70.
Men batteriet räcker bara 200-300 bilder.
(Det mesta inomhus och få blixt bilder)

Någon mer som har upplevt detta. Enligt tester
som jag läst så skall det va mycket bättre (runt 1000 bilder).
 
Anders Eklund skrev:
Hej,
har just köpt en D80 och sålt min D70.
Men batteriet räcker bara 200-300 bilder.
(Det mesta inomhus och få blixt bilder)

Någon mer som har upplevt detta. Enligt tester
som jag läst så skall det va mycket bättre (runt 1000 bilder).

Gå tillbaka och reklamera kameran. Begär att de provar den och ser om den är okej. Jag har läst att den ska klara ännu fler än 1000 bilder på en laddning. Använder du mycket blixt drar den mera batteri. Att tänka på.
 
Tror du man kan prova om det är batteriet eller kameran ? Jag vill inte gärna lämna in kameran i onödan, lättare att få batteriet utbytt ...
 
Det är samma "batterisystem" som på D200, där behöver man ladda batteriet ett tiotal ggr innan full kapacitet kan användas. Batteriet laddar upp ett internt batteri i kameran (D200). Står det inget om det i manualen?

/Arne
 
Manual D80

Hej,
intressant tips. Har nu lusläst alla ref.
till batteri i manualen men inte hittat något av det som du säger Roger. Manualen säger att batterierna försämras vid låga temperaturer, blixt, upprepade AF operationer o.s.v.
(Man skall enligt manualen inte använda batterierna
under 0 C eller över 40 C ?)

Det står oxo att man provat den upp till 2700 bilder
och ner till 600 i "worst case" (varje bild blixt,full AF cykel, bildvisning , o.s.v) i 20 C.

/AE
 
Men det var likadant på min D70 i början.. Trodde dom skojade när det stod att dom tagit 2000 bilder eller vad det står.. men nu är frågan om inte jag tar fler =P
Men det är det där internabateriet fick jag också höra..
 
Re: Manual D80

Anders Eklund skrev:
Hej,
intressant tips. Har nu lusläst alla ref.
till batteri i manualen men inte hittat något av det som du säger Roger. Manualen säger att batterierna försämras vid låga temperaturer, blixt, upprepade AF operationer o.s.v.
(Man skall enligt manualen inte använda batterierna
under 0 C eller över 40 C ?)

Det står oxo att man provat den upp till 2700 bilder
och ner till 600 i "worst case" (varje bild blixt,full AF cykel, bildvisning , o.s.v) i 20 C.

/AE

Inte försämras, men man anväder ju batteri för blixt. Det minskar mesta möjliga bilder. Egentligen rätt logiskt. Fast man kanske måste ladda dem många gånger innan de ger full effekt. Skumma batterier i så fall... Canon har inte så.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.