Annons

CS3 hänger sig vid öppning av jpg??

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Har ett litet udda problem. Har upptäckt att så fort jag försöker öppna en jpg fil i programmet så hänger det sig, det står (svarar ej). Låter jag det vara så öppnar den filen efter ca 5 minuter.
Att öppna raw filerna är precis som tidigare inget problem. Minne borde inte vara något problem, har 2 gb ram, 75% tilldelat PS.

Har installerat CaptureNX i dagarna och provade avinstallera det, men det gör ingen skillnad.

Är inte så haj på datorer... tips någon?
 
Jag är heller ingen datorexpert, men är inte 75% lite väl mycket. Det "stjäl" ordentligt med minneskapacitet för burken. Det är ju ganska många processer som påverkas när man drar igång programmet och inte bara PS.
 
Gäller detta en specifik fil eller alla jpeg filer?
Tar det lika lång tid när man öppnar filen med ett annat bildvisningsprogram?
 
Det gäller alla filer och även raw upptäckte jag nu... den öppnar raw filerna i adobe camera raw utan problem det är sen det kör ihop sig.

Kan öppna filerna utan problem i andra program.. har också testat öppna filer som jag vet att jag har jobbat problemfritt med tidigare... icke.
Det är annat som tar tid med.. vissa actions jag har spelat in tar enorm tid och det står (svarar ej) på listen längst upp.

Ingen har ju förändrats... avinstallerade capture nx... kört virusprogrammet en extra runda för att se om nått skit tagit sig in, inget den känner igen iaf.
 
Kan det kanske vara nätverks time-out?
Har du någon enhet som vanligtvis sitter på ett nätverk som inte är tillgängligt när problemet inträffar? T.ex. en disk eller skrivare?
 
Vista.....

Näe, sambons dator.. den är igång och står i viloläge.. igår kväll när jag höll på var den dock igång..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.