Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumpler

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Någon som har crumpler fotoväska?
Behöver se bilder och veta hur mycket som rymmer i en sån. Crumplers hemsida visar bara en storlek och jag vet inte vilken det är.

Tänkte ha en 400D med teleobjektiv monterat, blixt, 2 andra objektiv och lite försättslinser, batterier, minneskort.

Skicka gärna bilder till min epost.

mvh

/Stefan
 
Jag har två Crumpler, en December Quarter och en Fourninety. Kan fixa lite bilder imorgon, nu ska jag iväg och dricka vin.
 
Plats för bärbar dator, här en med 15" skärm.
 

Bilagor

  • 02.jpg
    02.jpg
    46.1 KB · Visningar: 380
Väskan är inte jättestor. Här en Canon 5D med en 24-105, motljusskyddet vänt inåt. Kameran ligger med ryggen nedåt. Brevid en 70-300 DO. Blixten får inte plats i samma fack, men ställer man optiken nedåt med bakre locket på eller sätter på ett linsskydd är det ingen fara.
 

Bilagor

  • 03.jpg
    03.jpg
    56.6 KB · Visningar: 374
Senast ändrad:
Vid sidfacken, som egentligen inte är några fack, kan man klämma ned till exempel fjärren, eller plånbok eller något.
 

Bilagor

  • 04.jpg
    04.jpg
    47.9 KB · Visningar: 379
På framsidan, bakom dragkedjan, finns det ett par fickor för minneskort och dylikt.
 

Bilagor

  • 05.jpg
    05.jpg
    45.7 KB · Visningar: 376
....fler fickor.

Det är en bra och snygg väska. Det enda jag saknar är ett "tidningsfack" på baksidan.
 

Bilagor

  • 06.jpg
    06.jpg
    49.2 KB · Visningar: 375
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.