Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumpler Pretty Boy, men vilken storlek?

Produkter
(logga in för att koppla)

Groover

Ny medlem
Hej alla.

Är det någon som har erfarenheter av de olika storlekarna på Crumpler Pretty Boy? Jag vill inte ha en väska som är för stor men samtidigt måste man ju få plats med de grejor man har med sig.

En till synes enkel fråga men alla bilder som jag hittat på insidan av väskorna är från samma modell.

Jag har med mig en K10D, 18-55 och 300 objektiv och så lite annat smått (minneskort, batteri, laddare lite sladdar).
 
Jag har en Ben's Pizza XL, ser praktiskt taget likadan ut som Pretty Boy.

Jag får plats med en Canon 400D med monterat 24-105, stående. Kan även ha lens hooden på, men då putar den upp lite, men det gör inte så mycket iom att det är mjukt lock och flärpar på sidan.
Får även plats med ett Canon 10-22 med lens hood sidanom. Om jag vill så kan jag även lägga mitt 50mm objektiv ovanpå det.
I facket på utsidan får jag plats med små tunna saker, minne, batteri o.dyl.

Hade jag valt nu så hade jag nog tagit en storlek större. Då hade man nog lyckats få ner ett objektiv till.
 
Jag har en Crumpler Pretty Boy.
Jag tror att denna endast finnes i en storlek
oavseet färg.
Jag får plats med D40 och kit objektiv och motljusskydd monterat på!
Plats för två större gluggar till eller fyra små brecvid
D40án går även ner med en Sigma 50-150 på (135mm), sticker då upp något men ovandelen är mjuk och kan "svänga".
 
Fel av mig!
Självklart finns det flera storlekar och modeller, jag stirrade mig blind på att det var en back pack och denna fanns tidigare endast i en storlek men såg att de har två storlekar av denna nu!
 
Octomore skrev:
Köpte min på Dustin men även Scandinavian foto har Crumpler i sortimentet

Scaninavian photo har inte ryggsäcksmodellen av Pretty Boy! :(

Har också sett att Dustin har dessa i sitt sortimen, men de var slut för tillfället.

Hade dock helst velat "prova" ryggsäcken först innan jag köper en. Känna om den sitter bra på min rygg och att den fungerar för de behov jag har.

Någon som vet hur man fäster fast ett stativ på den på bästa möjliga sätt?
 
Någon som har Pretty boy (axelväska) eller som har testat den som kan svara på om den, som många andra Crumpler-väskor, har en "extra rem" så att man kan bära väskan som en "budväska", dvs. ett mellanting mellan axelväska och ryggsäck?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.