Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Close upp filter till Z1.
- Trådstartare mambo
- Start datum
ohls
Aktiv medlem
har den filter gänga? i så fall kolla filterdiametern och köp in ett från här exempelvis? http://www.cyberphoto.se/pri_filter.php
Men har inte din kamera ganska bra närgräns?
Men har inte din kamera ganska bra närgräns?
ulltand
Aktiv medlem
marcus_karlberg
Aktiv medlem
Z1 har ju ingen filtergänga.
ulltand
Aktiv medlem
Till vidvinkelobjektivet ZWC-100, följer en adapter med 52mm filtergänga. Den adaptern går även att köpa löst för en dryg hundring, men jag kan inte hitta den i europa till acceptabelt pris...
Så om någon letar och råkar hitta - berätta gärna det för mig
Adaptern heter ZCA-100 och är liksom objektivet Minolta original.
Tack!
Så om någon letar och råkar hitta - berätta gärna det för mig
Adaptern heter ZCA-100 och är liksom objektivet Minolta original.
Tack!
aolsson
Aktiv medlem
Jag har adaptern och den kan rekommenderas. Jag använder den till en vidvinkelkonverter och för att kunna leka med filtereffekter (grad, pol).
Närbildsområdet räcker rätt bra för min del. Z1 är bra på makro, men visst - det går säkert att prova med ett + filter i hållaren.
Med teletillsats (Z1 motsvarar 380mm som standard) blir det nog riktigt svårt att ta bilder utan skakningsoskärpa med denna kamera. Redan max opt. zoomläge är på gränsen även vid bra ljus.
Närbildsområdet räcker rätt bra för min del. Z1 är bra på makro, men visst - det går säkert att prova med ett + filter i hållaren.
Med teletillsats (Z1 motsvarar 380mm som standard) blir det nog riktigt svårt att ta bilder utan skakningsoskärpa med denna kamera. Redan max opt. zoomläge är på gränsen även vid bra ljus.