Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Charterbuss Stockholm-Elmia (Foto 2005)

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser mörkt ut med resan. 14 av 50 anmälda. Själv tycker jag det är jättesmidigt att åka buss. Man behöver inte tänka på parkering och så blir det billigare.
 
Hoppas det beror på att det fungerar som vanligt. Alltså att de flesta anmäler sig i sista sekund.

/AnWi
 
Nu är det bara 5 dagar kvar innan sista beställningsdatum. Det ser mörkt ut att få ihop tillräckligt många för att kunna dela på en turistbuss.
 
Är det verkligen så få från Stockholmshållet som skall på mässan?
Jag skall träffa lite folk ikväll, i Norrköping, och slå ett slag för mässan. Inte finns det en chans att det räcker men det kanske kan bli någon mer som kommer.

/AnWi
 
AnWi skrev:
Är det verkligen så få från Stockholmshållet som skall på mässan?
Jag skall träffa lite folk ikväll, i Norrköping, och slå ett slag för mässan. Inte finns det en chans att det räcker men det kanske kan bli någon mer som kommer.

/AnWi

Det är nog många från alla håll o kanter som ska på mässan, men jag tror många vill o tänker åka privat. Det ger ju en annan frihet att bestämma sina tider mm och frågan är vad som blir billigast när man åker 4 st i en bil istället....

//Liza
 
Jo, det är klart, men det är bra mycket smidigare att åka buss också. Att sitta o köra flera timmar på motorväg är ingen höjdare, så det är skönt att man slipper. Sedan är det ju det där med parkering, det är heller inte helt oviktigt. Jag åker mer ä gärna buss, men måste jag åka bil har jag den möjligheten också.

250kr, nja, jo, från norrköping blir det nog billigare med 4a i en bil, men jag väljer ändå bussen.
 
Per, är det kört nu? Skall man börja att titta på alternativ för resan? Jag tycker synd om dej som lägger ner jobb och responsen blir så låg. Det kan ju vara så att de flesta har ett bra skäl och jag är inte ute efter att klanka på någon.
Det är ändå synd när någon vill ställa upp.

/AnWi
 
Jag såg den här tråden först nu, och bokade en plats innan jag läst igenom den, Men jag antar att det var för sent...
 
Ett alternativ är förståss att hyra sig en typ VW-buss med 8-10 platser i och turas om att köra själva, det torde väl vara mer ekonomiskt än att ta tåget ivartfall.
 
clindh skrev:
Ett alternativ är förståss att hyra sig en typ VW-buss med 8-10 platser i och turas om att köra själva, det torde väl vara mer ekonomiskt än att ta tåget ivartfall.

Ja, precis.. 1300:- inkl 50 fria mil hos statoil t.ex. En sån buss drar väl 1.2 kanske? Vilket ger ytterligare en 700:- i soppa. Säg att det kostar 200:- per skalle ToR i en minibuss typ vw caravell (9 pers)
 
Swebus Express går till Jönköping, men man kommer dit först 12:00. Att hyra en minibuss är ett alternativ, är det någon mer som är intresserad?
 
Jag kna tänka mig det, men jag bor ju i Norrköping. Kanske vi är tillräckligt många i Norrköping för en egen minibuss? Annars kliver jag gärna på på vägen, för det blir ju billigare än att dela bil. Statoil vid Norssholm ligger vid motorvägen efter Norrköping, där är det lätt att svänga av/på. Tror det är rote66 på samma ställe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.