ANNONS
Annons

CF Sandisk 1GB Extreme III

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag beställde från http://www.fyndborsen.se/
Där kostar det 1095 kr + frakt
När jag beställde fanns det hemma i lager, men jag vet inte om de har det nu.

Skälet till att jag valde ett Extreme III istället för ett Ultra var för att det är snabbare, tåligare och inte många kr dyrare. Jag vet att inte kameran är i närheten av så snabb som kortet och att den väldigt höga hastigheten Extreme III har spelar någon större roll, men i framtiden kan man förmodligen dra nytta av farten i kortet.

Michael f8 skrev:
Tackar för infon.
Beställde Imagemate 12i1 och ett Sandisk 1GB SD Extreme III från webhallen.com för en totalsumma av 1409:- och fort kunde de leverera.
Aktiverings "knappen" på Imagematen var ju en trevlig funktion.

/Michael

jag har också en imagemate 12in1, men jag har aldrig förstått vad aktiveringsknappen är till för. nån som kan förklara det?

Om du har sandisks mjukvara installerad kan du få knappen att aktivera olika funktioner såsom ett visst bildvisningsprogram eller liknande.

Eller för att citera broschyr: "• Transfer, print, e-mail and display images
with the touch of a button"

aha! men om amn har win XP får man upp en sån fråga så fort man sätter i kortet i läsaren ändå.

nåväl, tack för förklaringen!

Maxe skrev:
Läste förresten på Sandisk's hemsida där ett liten lustigt mening finns:

"- Backed by a lifetime limited warranty, if there’s ever a problem, we’ll replace it!"

Undrar just vad Limeted betyder i denna mening, jag söker vidare för att komma närmre lösningen på denna stora i-landsfråga i FS tjänst ;-)

Frasen "lifetime limited warranty" brukar jag tolka att så länge produkten fungerar, garanteras funktionen.

Hejsan,

har fått tag på ett nu, ett Sandisk Extreme III 1GB hos pcaction.se. 1190.00kr.

/ janne

Jag beställde mitt Extreme III på Scandinavianphoto och hämtade det idag - det hade legat och väntat där ett tag. Jag fick det gamla priset, de har tydligen prishöjd korten med nån hundralapp !

En fråga:
Om man inte kan installera mjukvaran som följer med kortet (jag har iMac med Mac OS 10.4 och mjukvaran vill tydligen ha det gamla Mac Classicsystemet vilket jag inte har installerat) - funkar det bra ändå ?
Vad är det jag förlorar på att inte installera mjukvaran - mer än det där med en knapp som flera här skrivit om ? Eller är det bara den där knappen man missar ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar