Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CF Sandisk 1GB Extreme III

Produkter
(logga in för att koppla)

Jern

Aktiv medlem
Hej,

är det någon som lyckas köpa ett sådat här minne.
Har sökt på Kelkoo osv. Och då visas det ju affärer som har bra priser. MEN DET (Sandisket) FINNS JU ALDRIG I LAGER!! Vad arg man blir, man kollar den ena butiken och 0 i lager och den andra 0 osv. Är det bara jag som har otur eller...
 
Jag köpte mitt på cyberphoto. vet inte om de fortfarande har dem i lager.
Lycka till med jakten ;)

edit:Glömde en bokstav :)
 
jodå...

Köpte utav Fotokungen i Stockholm. Kan verkligen rekommendera extreame III korten!
 
Hej igen,

Skall höra med Zebra i morgon då butiken inte visar om det finns på lager, Cyberphoto har noll och Fotokungen har ingen webbutik och då jag ej bor i vår huvudstad utan i hockeys huvudstad... Göteborg.
Tackar för tippsen.

/ Janne
 
Har du kollat med japanphoto vid Brunnsparken eller www.yfo.se som bl a har affär bortåt Högsbo industriområde (tror jag det är)? Yfo är ju alltid bra. Scand. photo har du väl testat (i Mölndal), men kanske inte Ericson Foto (i Mölndal).

Annars kommer jag inte på fler just nu, men det finns ju massor av fotofirmor i Götet. Ring runt och kolla!
 
Jern skrev:
Hej igen,

Skall höra med Zebra i morgon då butiken inte visar om det finns på lager, Cyberphoto har noll och Fotokungen har ingen webbutik och då jag ej bor i vår huvudstad utan i hockeys huvudstad... Göteborg.
Tackar för tippsen.

/ Janne

Jag ahr svårt att tänka mig att fotokungen inte skulle skicka varor mot postförskott.
Är det ingen som kommer ihåg hur man handlade på distans innan internet fanns?

Nu känner jag mig väldigt gammal...
 
Nada överallt, Zebra hade inga, Dustin inga, Fotokungen inga iaf inte i deras nätbutik som jag hittade när jag skulle se vad för telenr. affären hade, puh.
 
Jag köpte mitt på Madeco (direkt i butiken), men jag skulle tro att de flesta väljer att lagerhålla Ultra II då det är ytterst få (eller inga?) kameror än så länge som kan utnyttja den högre hastigheten.

/Anders
 
AFE skrev:
Jag köpte mitt på Madeco (direkt i butiken), men jag skulle tro att de flesta väljer att lagerhålla Ultra II då det är ytterst få (eller inga?) kameror än så länge som kan utnyttja den högre hastigheten.

/Anders

Det är inte hastigheten som är grejen med Extreme III även om den är snabbare än Ultra-II.

Den stora skilnaden är att ExtremeIII klarar av "värre" miljöer än Ultra-II och är driftsäkrare.
 
Dajo skrev:
Det är inte hastigheten som är grejen med Extreme III även om den är snabbare än Ultra-II.

Den stora skilnaden är att ExtremeIII klarar av "värre" miljöer än Ultra-II och är driftsäkrare.

Det kan nog stämma att Extreme-korten klarar sämre förhållanden, men jag skulle gissa att kameran i alla fall ger upp innan kortet gör det ;)

Detta sagt utan något som helst underlag ...
 
Eftersom kortet sitter i kameran borde väl den va den som ger upp före kortet.

Av absoulta nyfikenhetsskäl: Har tex en d70 nytta av extrafarten från extreme mot ultra?
 
AFE skrev:
Det kan nog stämma att Extreme-korten klarar sämre förhållanden, men jag skulle gissa att kameran i alla fall ger upp innan kortet gör det ;)

Detta sagt utan något som helst underlag ...

tänk dig en vinterdag där du har 2 st kort med dig och förvarar ett i kameraväskan som efter någon timma når minusgrader.
Sedan vill du använda det kortet i kameran...

Eller kanske tvärt om. Du har ett varmt kort i kameran och lägger det i en kall och fuktig miljö och sedan förväntar du dig att kortet ska funka i kortläsaren någon timma senare.


du kanske vill lägga kortet i en extrem varm miljö tex instrumentbrädan på en bil i högsommarvärme.
Då är det skönt att kortet är specat att klara av tuffa miljöer.

Extrema miljöer? Javisst men så är det också ett extremt kort.
Fotar du endast inomhus eller i torrt väder med plusgrader?
Då behöver du inget ExtremeIII utan ett Ultra-II duger fint och fotar man aldrig så att man fyller bufferten så kan man lika gärna köpa ett standardkort.

Och nej, D70 kan inte tillgodogöra sig den ökade hastigheten jämnfört med Ultra-II.
 
AFE skrev:
Jag köpte mitt på Madeco (direkt i butiken), men jag skulle tro att de flesta väljer att lagerhålla Ultra II då det är ytterst få (eller inga?) kameror än så länge som kan utnyttja den högre hastigheten.

/Anders

Det är just de, att min kamera supportar Extreme III

/ Janne
 
Kolla på databasen på Rob Galbraith hur mycket du vinner i hastighet och bestäm därefter om det är värt de extra pengarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.