Annons

CF adapter

Produkter
(logga in för att koppla)

anteo

Aktiv medlem
Tjena folket!

Kollat runt lite bland trådarna ang adapter men står inte direkt något.. och dem är ganska gamla..

Någon här som har en D700, cf adapter å ett eye-fi pro x2 kortet? Eller någon som kan rekommendera någon stans man kan köpa en fungerande adapter till denna kombinationen?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh, Andreas

Jag ställde samma fråga för några månader sedan, det blev inte mycket av det den gången heller. Testa att maila Cyberphoto eller något, de har säkert erfarenhet av att folk behöver adaptrar till korten.

Jag tycker det är skumt att EyeFi inte tillverkar sina kort i CF-storlek! Iallafall de dyrare.

Ja.. mög är det.. Får väll bli till at skicka tillbaka kortet å så.. verkar inte finnas någon lösning till D700 -.-

Aaah vad trist... Jag tänkte inte på att de gått ifrån stödet för typ II på senare tid....

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig...

Riktigt klantigt av dem att göra kort som inte funkar i målgruppens kameror ens med adapter :-O

Näe.. Finns en jäkla massa SD/SDHC till CF typ II adaptrar.. men inte till TYP I -.- fattar inte att inget föregat ser till å gör det.. hade sålt en jäkla massa.. typ är 3,3mm typ å typ II är 5mm så är väll f*n inte så svårt å ändra lite i produktionen? -.-

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto