.Z.
Aktiv medlem
KGS skrev:
Och 1900 ja... jodu... här finns förra seklets samlade erfarenhet *s*
Har du några glasplåtar kvar?
Larsa
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KGS skrev:
Och 1900 ja... jodu... här finns förra seklets samlade erfarenhet *s*
zlice skrev:
Mitt tips är att göra backup en gång per år. Även på de gamla skivorna.. och spara backupen i 2 år.
Altså, filnamnen heter det samma som ett annat format, men detta filformat är proprietärt för aberrometerns mjukvara. Det är altså inget vanligt bildformat, eller vanligt filmformat över huvud taget. Går säkert att luska ut hur det är uppbyggt, men jag kan lika gärna scanna dom utskrivna papperskopiorna som jag fick efter operationen.Vad är det för filformat som ni har problem att öppna nuförtiden?
Damocles skrev:
...men detta filformat är proprietärt för aberrometerns mjukvara...
Copy_Con skrev:
Vi hade en Macintosh + när jag var liten, men den användes uteslutande till ritprogram (så kunde man skriva ut bilderna på en helt otroligt högupplöst 9 nålars matris ) och det underbara spelet Dark Castle , Bildbehandling och DTP var inte min starka sida på den tiden :-D
PS. Med tanke på att det står att du började fota 1900, i din profil så är du väl en 80 år äldre än vad jag är :-D
dsmannen skrev:
ok nu avviker jag ganska ordentligt från ämnet, men jag måste bara instämma i att spelet Dark Castle (och även del 2 "Beyond Dark Castle) var helt underbart =). Klassiska ljudeffekter =)
Btw, jag hade också en sån där 9-nålars matris, den utklassade helt klart dagens bläckstråleskrivare
KGS skrev:
Ja matrisskrivaren utklassade det mesta om man tänker på ljudnivå o storlek... dessutom kunde man byta ut färgbandet mot ett öga o vips så hade man en scanner som utan att blinka läste in en A4 på ett par timmar i hög upplösning... svartvitt förstås, men ändå, man kan ju inte få allt för bara 5000 i tillägg eller nåt...
Själv slutade jag spela spel efter att ha löst Deja Vu, vad kunde nånsin bli bättre än det?