Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Carl Philip kör Nikon.

Produkter
(logga in för att koppla)
Prinsen säger sig vara konstintresserad och har gått (går?) på en designutbildning i Stockholm. Det finns konstnärer i släkten.
Prins Eugene tycker jag var en duktig konstnär även om han inte nådde Zorn eller Carl Larssons höjder.

Då kom jag in på en sak jag tänkt på är konstnärer och folk med fin estetisk blick bättre fotografer generellt sätt?
Kanske syns det bättre i filmmediet och speciellt då i rörliga panoreringar. Hur man väljer motiv och lägger blickfånget kanske inte kräver mer än en hyffsat bildsinne?

Man kan också tycka att han är modig som publicerar sina bilder just pga sin nobla börd.
Sen fick han ju hjälp av en erfaren fotograf när bilderna togs. Så han spenderade säkert mer tid att ta bilder än vad som är brukligt för andra proffsfotografer. Sen säkert hjälp med själva gallringen.
 
Senast ändrad:
Damoor skrev:
vad använder Philips "lärare" för kamera? JO, Canon

Du har inte läst tråden va? Citat från lite längre upp:

"Anledningen till att Klum använder Nikon är för att han är sponsrad av dem. Han använder nog lika gärna Canon om de betalar mer nästa gång det är dags att skriva om kontrakten."

:)
 
Zoe33 skrev:
Du har inte läst tråden va? Citat från lite längre upp:

"Anledningen till att Klum använder Nikon är för att han är sponsrad av dem. Han använder nog lika gärna Canon om de betalar mer nästa gång det är dags att skriva om kontrakten."

:)

_________________________________________________

Nikon sade upp avtalet med Klum för ca två år sedan eftersom man inte tyckte att man fick ut så mycket av honom.
Klum gick då över till Canon - vad hände?
Inom 1 år var han tillbaka hos Nikon, och deltar nu mycket oftare när Nikon kallar på honom:)

Varför han ville gå tillbaka får ni spekulera själva om:)

Hälsningar

Adam
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.