Annons

Carl Philip kör Nikon.

Produkter
(logga in för att koppla)

Skurmedel

Aktiv medlem
Noterade på DN.se att Carl Philip kör med Nikon. Det är bra att vårt kungahus föregår med gott exempel och främjar ett sådant exemplariskt märke. Detta värmer mitt blågula hjärta.
 
Jag förstår faktiskt inte detta enorma (obetalda) vurmande för, och kärlek till ett specifikt varumärke.


Ok att man köper in sig i ett system och de flesta blir fast i det märket av framför allt ekonomiska skäl, och att man kanske måste övertyga sig själv om att man valde rätt för en massa år sen.


Macanvändare* är värst, tätt följt av bilmärkesfetischister och systemkameraägare.



(*har använt mac sedan 1989)
 
Är det inte intressantare att han efter att "redan förra vintern setts med kameran i högsta hugg" (Aftonbladet) får tillgång till utställningssalongerna? Är han ett geni måntro, eller ska vi höja våra glas för klassamhället?
 
Antingen får jag höja mitt glas mot klassamhället, eller så är det faktiskt så att man tar mycket bättre bilder redan efter ett år med Nikon.
 
Inte undra då på att Klum jobbar åt NG, han har ju flera Nikonkameror...

Konstigt att jag som Nikonägare(2 år) inte har fått nån inbjudan för att ställa ut mina bilder än.....Eller,förresten...Skål!
 
Klum hade Nikon, gick över till Canon - sedan gick han tillbaka till Nikon igen!

Konsensus av detta är?

Och Klum är väl ansedd som en "ganska" duktig fotograf - eller?

Schas med er C-användare:)

Adam
 
Klum

Herr klum var väl från början sponsrad av Pentax vill jag minnas. Strunt samma i vilket märke man kör, bara man är nöjd med prylarna själv!
 
Skurmedel skrev:
Noterade på DN.se att Carl Philip kör med Nikon. Det är bra att vårt kungahus föregår med gott exempel och främjar ett sådant exemplariskt märke. Detta värmer mitt blågula hjärta.

Som orientering meddelas härmed att Nikon är ett japanskt kameramärke.

Hur hade det varit om han kört med Hasselblad - räknas det som svenskt nuförtiden?
 
MattiasL skrev:
...Är han ett geni måntro, eller ska vi höja våra glas för klassamhället?...

Är det inte så enkelt som att intresset för Carl Philip är större än för de flesta andra fotografer/personer?

Jag menar, vem skulle tex starta en tråd med:

Noterade på DN.se att Olle Andersson i Svenljunga kör med Nikon. Det är bra att en lagerarbetare på gjuteriet föregår med gott exempel och främjar ett sådant exemplariskt märke. Detta värmer mitt blågula hjärta.
 
FILM) (ulltand skrev:
Är det inte så enkelt som att intresset för Carl Philip är större än för de flesta andra fotografer/personer?

Jag menar, vem skulle tex starta en tråd med:

Noterade på DN.se att Olle Andersson i Svenljunga kör med Nikon. Det är bra att en lagerarbetare på gjuteriet föregår med gott exempel och främjar ett sådant exemplariskt märke. Detta värmer mitt blågula hjärta.

Precis. Skål för klassamhället.
 
Vad jag vill veta är:
hur blev Calles bilder? Har nån sett dom? Är han duktig? "Ser" han motivet? :)

/Andreas
 
Zoe33 skrev:
Vad jag vill veta är:
hur blev Calles bilder? Har nån sett dom? Är han duktig? "Ser" han motivet? :)

/Andreas
"- Det nära bilder, stämningsbilder från sommar och höst, som prinsen har tolkat på sitt sätt, som den unge man han är. Det är väldigt stämningsskapande, lustfyllda bilder som man gärna vill gå in i och blir glad av, säger museichefen Ing-Marie Munktell till DN.se."

Tja, vad ska hon säga? Någon på FS som har sett bilderna IRL?
 
Jäkla tjatig diskussion.

Jag kan lova att ingen här på forumet kan se om en bild är tagen med en Nikon eller Canon om ni inte har tillgång till EXIF-data.

Anledningen till att Klum använder Nikon är för att han är sponsrad av dem. Han använder nog lika gärna Canon om de betalar mer nästa gång det är dags att skriva om kontrakten.

Att kungafamiljen använder Nikon är säkert av samma anledning som Georg W Bush använder Ipod, dvs produktplacering. Antingen har de fått kamerorna till skänks av Nikon eller så har de fått en slandt för att synas med dem. "Varför skulle kungen nöja sig med något annat än det bästa"?

Jag fattar inte hur folk här orkar sitta och försvara sina märken hela tiden. Tror ni att t.ex. Nikon en dag kommer att ringa upp och säga "Tack så otroligt mycket för att du viger din fritid till att sitta på ett internetforum och försvara oss. Här får du en D200 för besväret."?

Gå ut och fotografera istället för att bara prata om prylarna.
 
Senast ändrad:
magnus_nelson skrev:
Jäkla tjatig diskussion.

Jag kan lova att ingen här på forumet kan se om en bild är tagen med en Nikon eller Canon om ni inte har tillgång till EXIF-data.

Anledningen till att Klum använder Nikon är för att han är sponsrad av dem. Han använder nog lika gärna Canon om de betalar mer nästa gång det är dags att skriva om kontrakten.

Att kungafamiljen använder Nikon är säkert av samma anledning som Georg W Bush använder Ipod, dvs produktplacering. Antingen har de fått kamerorna till skänks av Nikon eller så har de fått en slandt för att synas med dem. "Varför skulle kungen nöja sig med något annat än det bästa"?

Jag fattar inte hur folk här orkar sitta och försvara sina märken hela tiden.

Gå ut och fotografera istället för att bara prata om prylarna.

HAHA skojar du!?!? Aldrig att Apple skulle produktplacera en iPod i Bush's ficka! då skulle INGEN köpa dem. iPod är satans bra spelare, kan det ha något med det att göra kanske?

Varför tror du Ken Rockwell älskar Nikon? inte fan är han sponsrad.
Självklart kan man inte se på bilden om den är tagen med en Nikon eller Canon kamera, det fattar ju vem som helst. Att Canon tex. har bättre brusegenskaper är ingen hemlighet, Vad man väljer är en smaksak.

Diskutionen vart inte tjatig fören du kom in i bilden och började klaga.
Sluta klaga och ut och plåta istället!

Pryl- och fotointresse går väldigt bra ihop.. Är vi inte tillåtna att diskutera kameror?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.