ANNONS
Annons

Canonutrustning för 25 000?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Jag ska köpa in en kamerautrusting för ungefär 25 000 ex moms. Jag behöver ljusstarka gluggar och ett så bra hus som möjligt.

Någon som har några förslag på vad jag ska köpa?
 
Du får nog först förklara lite mer vad du ska använda din kommande utrustning till. Behöver du tex ha Teleobjektiv,vidvinkel eller macroobjektiv?

Bara att du vill ha ljusstarka gluggar säger inte så mycket, du får precisera dig lite mer
 
Ska fota människor, främst elever i klassrumssituationer. Behöver därmed både tele och vidvinkel och det är ju här problemen börjar egentligen. ett 10-22 och ett 70-200 samt ett bra hus överstiger budget...
 
400d?

mer till objektiv som du har kvar sen nær du køper bættre hus.

varfør måste det vara canon førresten?
 
ok... tycker du det så.
men ingen disskussion om det nu :).

vad sæger du om 400d då? då får du næstan 20 000 øver till objektiv.

eller har du bestæmt dig før 30d? (ær det næsta steg i canon serien? har pentax sjælv så jag vet inte sækert :))?

begagnat kanske?

Edit* nu ændrade du ditt korta svar som jag replikerade på! :p

Svaret var førut før att det ær bæst så dærfør blev mitt svar såhær.
 
lol, jag ville inte vara otrevlig :)

Nä, 30D känns mer gedigen och passar bättre i handen...

Begagnat går inte att köpa enligt ekonomichefen...
 
he he trodde inte du var det heller :)

400d m batterigrepp då? den ær ju lite lite utan faktiskt.

men du vill ha en 30d alltså. begangnad optik då? har du kvar nått du kan sælja/byta kanske?
 
Är inte 70-200 mm ganska mkt för klassrum? Om du inte är intresserad av intima utsnitt förstås. 30D+24-70 f/2.8 räcker ganska långt, man kan ju använda fötterna också. 10-22 är väldigt mkt vidvinkel och inte så ljusstark, jag sålde min för att den inte räckte till tillräckligt inomhus.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.