Som kuriosa kan jag berätta om min jobbarkompis som gifte sig nyligen. Han var besviken på alla pengar de lagt på fotograf. Jag undrade om kvaliteten inte varit bra men den hade han inte funderat på. Han såg däremot knäpp ut på alla bilderna
. Tror det var fotat med någon obskyr gammal spegelreflex ala 5dmkiii med skrämmande dålig dr vid basiso vilket säkert var den egentliga anledningen
.
Jag gillar egentligen inte raljerandet jag just nu håller på med. TS tillhör den lilla skara filmare som behöver mer än vad R5 mäktar med och det är trist för honom såklart att inte önskemålen infriades. Det finns dock en stor skillnad nu mot tidigare. Canon håller samma klass som konkurrenternas alternativ (inom samma segment). Innan har det varit betydligt lättare att skälla på Canon när vi användare betalat mer för mindre och då har inlägg i stil med mitt egna ibland retat upp mig
. Vi får se om jag lyckats reta upp någon i detta forum.
Jo, mig retar du upp en aning ;-).
När du varit trådskapare, har du utsatt mig för personangrepp, för att du tyckt att det jag skrev var OT.
I mina ögon ligger du nu ofta långt ifrån denna tråds rubrik om överhettningsproblem, ända in på kompisens bröllop.
Fast, när du gör det, så är det ju inte "OT", utan "kuriosa". ;-)
Och, är det inte egentligen det hela denna diskussion handlar om?
Att försöka få saker att låta bättre än vad de egentligen är ......
Själv störs jag inte så mycket av OT.
Det är inte här, i denna tråd, som jag tycker att du bör ändra ditt beteende.
Roligt att få dela din eufori över den nya kameran.
Intressant synpunkt du delger.
Du menar alltså att Canonköpare "
betalt mer för mindre", jämfört med sina konkurrenter.
Inte konstigt att du, som tycks se som din uppgift att försvara Canon, haft det tufft då. (Jag får försöka se personangreppet jag utsattes för ur det perspektivet.)
Det vore mycket intressant, och givande, om du kunde utveckla din synpunkt och verklighetsbeskrivning.
Hur kunde det bli som så, att världens största kameratillverkare, som ledde utvecklingen i början av 2.000-talet, under en period därefter lät sina kunder "betala mer för mindre"?
Varför reagerar du inte på det som ett typ "svek"?