Annons

Canons L glugg

Produkter
(logga in för att koppla)
Walle skrev:och om någon tycker att det är märkligt att någon som som har lagt ner åtskilliga tusenlappar på en digitalsystemkamera utan att ha nån (till synes) aning om vad en L-glugg är så är det ett brott? Eller? Det låter i alla fall så på dig, Gerhard!
Nej, läs en gång till.

Dock tycker jag att det är ett brott mot hyfs och vett att hellre ställa irrelevanta motfrågor än att hjälpa om man kan.

Vi har alla kämpat med våra kunskaper och att skaffa oss erfarenhet. Jag hade inte varit den någorlunda skickliga digitalare jag är idag om jag inte hade haft tusentals människors goda hjälp och hjärta till förfogande. Inte heller hade jag haft tillnärmelsevis den goda produktkunskap jag nu besitter. Jag anser att jag har en skuld att betala tillbaka.

/G
 
gerhardp skrev:
Nej, läs en gång till.

Dock tycker jag att det är ett brott mot hyfs och vett att hellre ställa irrelevanta motfrågor än att hjälpa om man kan.

Vi har alla kämpat med våra kunskaper och att skaffa oss erfarenhet. Jag hade inte varit den någorlunda skickliga digitalare jag är idag om jag inte hade haft tusentals människors goda hjälp och hjärta till förfogande. Inte heller hade jag haft tillnärmelsevis den goda produktkunskap jag nu besitter. Jag anser att jag har en skuld att betala tillbaka.

/G

Väldigt bra uttryckt Gerhard, jag tycker inte heller om den besserwisserhet som finns inom många av de trådar som finns här inom digitalforumen, något som man inte ser mycket av i de kemiska forumen.
Forumen är ju till för att människor skall få svar på frågor som de har, få hjälp med synpunkter från andra användare.

Ps. Man blir ofta bättre bemött på de amrikanska forumen där riktiga proffs svarar på frågorna. Ds.

/ Jerker
 
Jesper Peterson skrev:
Jesper tillbaka på tråden!

Mycket underhållande läsning måste jag säga! Skulle vilja tacka speciellt Stoltz och Gerhard för att dom stöttat mig i diskutionen som blev ganska het till slut.

För er som undrar om jag är en bortskämda ungjävel som får allt av mina föräldrar så kan jag medela er att jag har tagit ett lån på banken och kommer få slita med mina egna händer tills det är betalt.
Jag ser en stor chans för mig att lyckas som fotograf just nu och jag tänker ta den chansen.
En investering tycker jag definitivt va på sin plats.. Tack igen för alla svar jag ändå fått, det blir nog regumerade däck ett tag framöver.

Och så för er som är lite avis så kan jag säga att jobbet handlar om att plåta modeller på Kreta, Malaisia, Maldiverna, Bali mm i brudklänningar och underkläder. Så hoppas ni njuter här hemma när jag åker iväg!!
Stoltz och Gerhard kan få hänga med i min väska, ni andra kan stanna hemma..;)
Puss puss
Läckert! Gläds med dig... Lycka till!
 
Jesper Peterson skrev:
Skulle vilja ha en liten beskrivning på vad ett L optik verkligen är och hur mycket bättre det är än vanliga optik.

http://www.usa.canon.com/eflenses/technology/lseries.html

Det är länge sen jag läste den här diskussionen så det kan hända att någon redan har gett samma link, men om inte så kanske den ger en klarare bild av vad det åtråvärdda L:et står för

Mvh. Lennart (står L för Lennart? ;)
 
ANNONS