Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canonobjektiv
- Trådstartare oggeboyn
- Start datum
oyegie
Aktiv medlem
En objektivadapter kanske.
http://www.cyberphoto.se/pri_kameratillbehor.php?ArticleIDGroup=1000070
Vilken det har jag ingen aning om,beror på vilken fattning som är på gluggarna.
oggeboyn
Avslutat medlemskap
Hallå folk
Snälla finns det inte mer folk som är kunniga inom området som kan svara på detta jag vill bara få det löst
En objektivadapter kanske.
Snälla finns det inte mer folk som är kunniga inom området som kan svara på detta jag vill bara få det löst
oyegie
Aktiv medlem
Är ju lättare att svara om man vet vilken objektivfattning som finns på gluggarna.
tommypeters
Aktiv medlem
Är inte 100% säker men det lär vara Adaptall2 på objektivet och man behöver en adapter för det. Här är en enkel: http://www.ebay.com/itm/AF-Confirm-Tamron-Adaptall-2-lens-to-Canon-EOS-550d-600d-7d-50d-60d-lens-adapter-/150709077328?pt=US_Lens_Adapters_Mounts_Tubes&hash=item2316f60550
Möjligen finns det dyrare adaptrar utan en del av begränsningarna i budgetmodellerna.
Möjligen finns det dyrare adaptrar utan en del av begränsningarna i budgetmodellerna.
Rei:No1
Aktiv medlem
Du har inte funderat på att börja med punkter och frågetecken i dina inlägg så det blir mer lättläst?
Eller du kanske inte tycker det är så viktigt vad vet jag ingenting egentligen jag bara undrar fast jag ska inte lägga mig i hur du skriver
ZinneD
Aktiv medlem
1) Börja med att tillhandahålla tillräcklig information så någon ens har möjlighet att besvara din fråga.
2) Du fick ett svar bara nio minuter efter att du startade tråden men det var inte tillräckligt?
3) Bara 15 timmar efter att du startade tråden så insinuerar du att det är dåligt att ingen löser problemet åt dig. Varför skulle någon hjälpa dig över huvud taget då?
Jag tycker att du bör se över hur du skriver, av flera anledningar, och dessutom tänka på att det är du som behövde assistansen som andra av fri vilja och önskan att hjälpa till ställer upp på. Alternativet för dig är att lösa det själv.
oggeboyn
Avslutat medlemskap
ursäkta mig
Jag skrev all teknisk information det stod på objektivet o den personen som svarade tillbaka sa objektiv adapter men den informationen dög inte för den följande personen som svarade tillbaka då vet jag inte vad för information jag ska uppge för o ge klarhet i det.
Och om jag inte var nöjd med svaret stämmer inte jag undrade bara om det var fler personer som kunde komma på saker ni missförstod mig.
Nu ser ni ovan att jag har skrivit punkt ......
Jag kan inte skriva mer information än vad det står på objektivet uppenbarligen.
Jag skrev all teknisk information det stod på objektivet o den personen som svarade tillbaka sa objektiv adapter men den informationen dög inte för den följande personen som svarade tillbaka då vet jag inte vad för information jag ska uppge för o ge klarhet i det.
Och om jag inte var nöjd med svaret stämmer inte jag undrade bara om det var fler personer som kunde komma på saker ni missförstod mig.
Jag kan inte skriva mer information än vad det står på objektivet uppenbarligen.
kaoriblast
Aktiv medlem
Du kan ju tillexempel fråga din far vilken kamera han har använt objektivet till. Det är ytterst relevant för frågan.
oyegie
Aktiv medlem
kameran hette pentax me kan det finnas en konverter som passar till en ny Canon kamera 700 d
Beror ju på vilken pentax det handlar om,vanligtvis brukar de köra med k-fattning men vissa äldre kör med m42gänga.
http://www.scandinavianphoto.se/pro...ektiv-till-canon-eos-kameror-med-aps-c-sensor
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/12070048/kipon-adapterm42-objektiv-eos-kamerahus-inner-ring
ErlandH
Aktiv medlem
canon objektiv
Personligen skulle jag dock inte tycka att det var värt att lägga 300 spänn på en adapter för att använda detta objektiv helt utan elektronik på en modern kamera.
Vill TS ha en hyfsad telezoom är det imho mycket bättre att betala 1500 kr för utmärkta Canon 55-250. Kanske kan man hitta den begagnad för ännu mindre pengar.
TS skrev ju att med var en ME. Alltså K-bajonett.Beror ju på vilken pentax det handlar om...
Personligen skulle jag dock inte tycka att det var värt att lägga 300 spänn på en adapter för att använda detta objektiv helt utan elektronik på en modern kamera.
Vill TS ha en hyfsad telezoom är det imho mycket bättre att betala 1500 kr för utmärkta Canon 55-250. Kanske kan man hitta den begagnad för ännu mindre pengar.
Mr Davidson
Aktiv medlem
TS skrev ju att med var en ME. Alltså K-bajonett.
Helt enig med dig, en Canon 700D är en bra kamera ur sen generation tekniskt. Imho skulle jag inte gå på lägre klass än Canon 70-300 IS USM. Vill man ha just 70-200 finns en äldre Canon som heter EF 70-210 f/4 som sägs vara ganska ok. Brukar hamna på runda slängar 1.000:- begagnad. Ska du ha ur kameran vad den presterar, är min absoluta rekommendation en begagnad EF 70-200 f/4 L USM som säljs ofta här, även om några tycker dom sitter på en guldgruva. Men det är bara vänta tills någon säljer ett till en mer rimlig nivå mot gällande nypris samt vara snabb som attan då.
jstolpe
Aktiv medlem
Ibland kan det ju vara av nostalgisk anledning man vill kunna knäppa några bilder med en gammal optik. Man kanske själv har blivit fotad med det objektivet som liten och vill kunna ta några bilder med samma optik som vuxen på sina egna barn. Sen kanske det inte är värt pengarna tycker en del, det förstår jag också.
Mr Davidson
Aktiv medlem
Aha, sådana experiment är jag själv en riktig "sucker" för. Är precis i startgroparna för mitt nästa, som når sin upplösning förhoppningsvis innan helgen.
Blev det bra?
Blev det bra?
oggeboyn
Avslutat medlemskap
japps
Japps pappa testade sin tele objektiv på min Canon eos 700 d det blev knivskarp skärpa.
Pappa blev helt förvånad utav resultatet hihi
Sucess to old stuff
Aha, sådana experiment är jag själv en riktig "sucker" för. Är precis i startgroparna för mitt nästa, som når sin upplösning förhoppningsvis innan helgen.
Blev det bra?
Japps pappa testade sin tele objektiv på min Canon eos 700 d det blev knivskarp skärpa.
Sucess to old stuff
Lawson
Aktiv medlem
Sucess to old stuff
Ja det är ett av de äldre objektiv som presterar riktigt bra redan på full öppning.
Att det för de flesta blir helt manuellt är något man får ta.
Micke.