Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon vs olympus

Produkter
(logga in för att koppla)

sahlenius

Aktiv medlem
Har tittat på lite kameror då jag ska köpa en digitalkamera. Dessa är de jag funderar på:
Olympus mju750,
Canon digital powershot A640 samt A710.
Vad tycker ni???
Sak på bröllopsresa till Livingo och åka skidor i slutet av Januari, behöver då en kamera som får plats i fickan samt är väder och stöttålig. Har hört lite negativt om Olympus men den är ju minst i storlek. Vill ha Canon mest tror jag men den är ju lite större. Vill ha så mycket mp samt optisk zoom som möjligt. Hur göra????
 
ett tips hade kanske varit att kolla på en begagnad Ricoh Caplio R3 från scandinavian photo. dom har ett par stycken för 995:- då får du 7.1 ggr zoom (28-200), bildstabilisator och fullt tillräckliga 5 MP. att den sen är kompakt å allmänt snabb gör ju inte saken sämre.

jag har ingen vidare koll på dom kamerorna du funderar på, så det får väl bli det vanliga tipset, läs recensioner på t.ex www.dpreview.com www.digit.no och liknande sidor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.