Annons

Canon Speedlite 540EZ bra val?

Produkter
(logga in för att koppla)

jannia

Medlem
Om jag vill köpa en begagnad blixt är Blixt Canon Speedlite 540EZ ett bra val. Ser att det går på runt 1000:-

Beror på vad du har för kamera, automatiken funkar inte med dom digitala för då ska den heta EX på slutet.

jannia skrev:
Om jag vill köpa en begagnad blixt är Blixt Canon Speedlite 540EZ ett bra val. Ser att det går på runt 1000:-

En mkt. bra blixt (har en själv) men som sagt var den fungerar enbart i manuellt läge (dvs. ej ATTL/TTL) på digitala kameror vilket är en begränsning om ex. ljusförhållanden snabbt ändrar sig eller avståndet till ditt motiv snabbt ändrar sig.

Mvh!
// Niklas

Blixt till Canon EOS 300D?

Hej igen,

Tack för svar.
Jag har en Canon EOS 300D.
Och jag har ingen aning om vad jag ska ha för blixt till den. Eftersom jag är lite av en amatörfotograf så behöver det inte vara den värsta sorten =) bara en som fungerar hyffsat. Vet inte vad man ska tänka på och vilka pengar man ska lägga på den.

Varför då inte titta på en 430EX. Vet inte vad den kan kosta beg. men det är förmodligen en helt ok blixt!

Mvh!
// Niklas

Jag har en Canon speedlite 430 ez det funkar rätt bra att köra manuellt men det e rätt på jobbigt om objektet flyttar på sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar