Annons

Canon S90 Oskarpa bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Nahä, den var ju inte skarp nånstans tyckte jag . Riktigt suddig .

Jag vidhåller att det är mycket svårt att bedöma skärpan på en bild som är förminskad till 1/10 eller mindre av sin ursprungliga storlek. Du säger att den är oskarp, det är mycket möjligt, men vi som kollar på den i 400 pixlar har ingen aning om så är fallet.

Jag förstår faktiskt inte riktigt dina inlägg. Du är missnöjd med kameran och dess resultat men du verkar inte mottaglig för synpunkter från andra. Lägg upp en bild i full storlek eller gör ett utsnitt i 100% och lägg upp här på fotosidan. Posta EXIF-data. Då kan du få meningsfull feedback.

Tommy Karlsson, läs vad Anders J skrev nyss om du verkligen är intresserad av att få veta ifall din kamera är som den ska eller behäftat med något fel.

Ja och idag fick jag den här otroligt suddiga bilden , och man kan INTE posta bilder i full storlek här på Fotosidan , endast 1024x1024 pixlar och 800 kB .

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=2222043

Jag tycker bilden ser skarp ut närmast dina fötter.Vad jag kan se på EXIF i din bild (om inte ditt fotoredigeringsprogram förvanskat infon) så verkar den vara inställd på manuell fokus! Har du koll på inställningarna i kameran?

Bifogar infon från programmet PhotoMe.

//Lars

Bilagor

• photome.jpg
    photome.jpg
    43.2 KB · Visningar: 118
Många redigeringsprogram påverkar EXIF i bildfilen, så det kan nog vara så. Du kan ladda ner PhotoMe och testa själv på originalfilen. Om den visar manuell fokus då också måste det nästan vara fel på kameran. Men visst verkar bilden skarp närmast dig. Har du verkligen fått fokusbekräftelse (grön ruta)?

Jag tycker min S90 ger väldigt skarpa bilder, rätt använd.

//Lars

ANNONS