ANNONS
Annons

Canon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

omidino

Aktiv medlem
Hej

Tänkte köpa en av de här objektiven frågan är vilken av dessa objektiv ger skarpaste bild Canon EF 24-70/2,8 L USM eller Canon Objektiv EF 16-35/2,8L USM II ??? och vilken av de här är ljusstarkaste sist frågan har IS nån betydelse alls ?

MVH

Kan du förklara detta närmare? Om du inte är nöjd med 24-105an är jag inte så säker på att du kommer bli nöjd med de andra heller.

24-105 och 5dmkII borde prestera bra.

Jag har stora problem med skärpan jag har testat allt både f/5 till och med f/8 men jag får inte ihop det. Jag äger även en 17-55mm Is på en 550D jag tar mycket bättre bilder med den och jag använder samma värden på båda men skillnaden är stort i skärpan.

Jag har stora problem med skärpan jag har testat allt både f/5 till och med f/8 men jag får inte ihop det. Jag äger även en 17-55mm Is på en 550D jag tar mycket bättre bilder med den och jag använder samma värden på båda men skillnaden är stort i skärpan.

Är den oskarp eller är fokus på fel ställe?
vad händer om du växlar objektiv och sätter 24-105 på 550D?

jag har 24-105 och 24-70. jag kan inte se skillnad i skärpa på bl 4 på dessa.

Petter ...

Senast ändrad:
Jag har en 24-105 IS USM men jag är inte nöjd med skärpan !!!!

Tror att du får svårt att hitta ett så mycket skarpare zoom-objektiv. Vill du ha skarpare objektiv är det fasta som gäller. Har själv 24-105 på en 7D och tycker att det ger skarpa bilder (för att vara zoom). Det kan ju iofs vara något fel på ditt objektiv eller hus. Har du provat med 24-105 på ditt andra kamerahus?
//Kjell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar